bazarnews

کد خبر: ۹۸۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲
آمار‌های دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا نشان می‌دهد که تعداد مرگ و میر ناشی از کووید۱۹ در سراسر جهان از ۵ میلیون نفر فراتر رفت.

به گزارش بازارنیوز: به نقل از مدیسن نت، طبق گزارش محققان، کشور‌های ثروتمند جهان محافظت کمی در مقابله با کووید ۱۹ داشتند: ایالات متحده، بریتانیا، برزیل و اتحادیه اروپا یک هشتم جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند، اما تقریباً نیمی از مرگ و میر‌های گزارش شده از کووید ۱۹ از زمان شروع پاندمی در ۲۲ ماه گذشته در این کشور‌ها روی داده است.

دکتر «وفا الصدر»، از دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک، می‌گوید: «آنچه در مورد این پاندمی متفاوت است این است که بیشترین ضربه را به کشور‌های با منابع بالا وارد کرده است.»

الصدر خاطرنشان کرد: «کشور‌های ثروتمندتر دارای جمعیت بیشتری از افراد مسن، بازماندگان سرطان و ساکنان خانه سالمندان هستند که همه آن‌ها آسیب پذیری بالایی در برابر کووید ۱۹ دارند، در حالی که کشور‌های فقیرتر معمولاً سهم بیشتری از کودکان، نوجوانان و جوانان دارند که احتمال ابتلای شان به بیماری جدی ناشی از ویروس کرونا کمتر است.»

وی در ادامه می‌افزاید: «برای مثال، با وجود افزایش وحشتناک سویه دلتا که در اوایل ماه می‌به اوج خود رسید، هند اکنون نرخ مرگ و میر روزانه گزارش شده بسیار کمتری نسبت به روسیه، ایالات متحده یا بریتانیا دارد، اگرچه در مورد ارقام آن تردید وجود دارد.»

به گفته مؤسسه تحقیقات صلح اسلو نروژ، این تعداد مرگ‌های کرونایی با تعداد کشته‌های ناشی از نبرد‌های بین کشور‌ها از سال ۱۹۵۰ تا کنون برابری می‌کند.

کووید ۱۹ در حال حاضر سومین علت مرگ و میر در سراسر جهان است و پس از بیماری قلبی و سکته مغزی قرار دارد. این آمار خیره کننده به طور قطع دقیق نیست چراکه برخی افراد بدون مراقبت پزشکی در خانه جان خود را از دست می‌دهند.

/تسنیم

برچسب ها: کرونایی ، مرگ ، بیماری ، کووید
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: