bazarnews

کد خبر: ۹۸۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰
در تازه‌ترین رده‌بندی تیم‌های فوتبال باشگاهی، پرسپولیس همچنان رتبه نخست باشگاه‌های ایران را در اختیار دارد.

به گزارش بازارنیوز: براساس تازه‌ترین رده‌بندی تیم‌های باشگاهی فوتبال جهان که امروز (۱۱ آبان) از سوی سایت «فوتبال دیتابیس» اعلام شد، تیم فوتبال پرسپولیس در رتبه نخست باشگاه‌های ایران قرار گرفت.

قهرمان فصل گذشته لیگ برتر فوتبال ایران با ۱۶۲۰ امتیاز و بدون تغییر نسبت به رده بندی پیشین در رتبه سوم قاره کهن باقی ماند. تیم یحیی گل محمدی در سطح جهانی نیز در مقایسه با رده بندی قبلی یک پله صعود کرده و در رتبه ۹۶ جهان قرار گرفته است.

تیم فوتبال استقلال با ۱۵۳۵ امتیاز و با یک پله صعود نسبت به رده بندی هفته قبل به رتبه دوم فوتبال باشگاهی ایران برگشت. تیم فرهاد مجیدی در قاره آسیا با ۵ پله صعود نسبت به هفته گذشته در رتبه ۹ و در سطح جهانی با ۱۸ پله صعود نسبت به هفته قبل در رده ۲۱۶ جای گرفته است.

تیم فوتبال سپاهان با ۱۵۲۹ امتیاز با یک پله سقوط نسبت به رده بندی قبلی، پایین‌تر از استقلال سومین تیم برتر فوتبال ایران شد. همچنین این تیم با یک پله سقوط نسبت به رده بندی قبلی به رتبه ۱۴ آسیا رسید. طلایی پوشان اصفهان در سطح جهانی در مقایسه با هفته گذشته با یک پله سقوط در رتبه ۲۳۳ قرار گرفته اند.

در این رده بندی تیم‌های تراکتور، فولاد، شهر خودرو و گل گهر سیرجان به ترتیب در رتبه‌های چهارم تا هفتم فوتبال ایران جای گرفته‌اند.

بر اساس این رده‌بندی در قاره آسیا جایگاه ۳ تیم نخست نسبت به رده بندی پیشین تغییری نداشته و تیم کاوازاکی فرونتال ژاپن با ۱۷۰۲ امتیاز همچنان صدرنشین است. پس از این تیم، الهلال عربستان سعودی با ۱۶۷۷ امتیاز در رتبه دوم جای دارد.

پس از نماینده کشورمان، چونبوک موتورز کره جنوبی با ۱۶۱۶ امتیاز به رتبه چهارم صعود کرده است و تیم اولسان هیوندای کره جنوبی با ۱۶۱۰ امتیاز در رتبه پنجم قاره کهن قرار دارد.

در رده‌بندی جهانی نیز جایگاه ۲ تیم اول جدول تغییری نداشته و بایرن مونیخ با ۲۱۰۰ امتیاز مانند هفته گذشته در صدر جدول ایستاده است. پس از سرخپوشان آلمانی، تیم لیورپول انگلیس با ۱۹۸۸ امتیاز همچنان در رتبه دوم جای گرفته است.

چلسی با ۱۹۵۷ امتیاز و با ۲ پله صعود در رتبه سوم ایستاده است. منچسترسیتی با ۱۹۵۶ امتیاز و یک پله سقوط در رتبه چهارم قرار گرفته و رئال مادرید هم با ۱۹۴۷ امتیازو یک پله سقوط در رتبه پنجم برترین تیم‌های باشگاهی جهان جای گرفته است.

نکته جالب توجه در این رده بندی صعود یاران مهدی طارمی به رتبه ۱۴ و سقوط بارسا به رتبه ۲۳ جهان است.

۱۰ تیم برتر فوتبال باشگاهی جهان:

بایرن مونیخ
لیورپول
چلسی
منچسترسیتی
رئال مادرید
اینتر میلان
آژاکس
پاری سن ژرمن
ناپولی
میلان

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: