bazarnews

کد خبر: ۹۸۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵
از آنجایی که نوشیدن قهوه مبتلا شدن به بیماری‌هایی مانند پارکینسون، زوال عقل، سیروز کبدی و سرطان‌هایی، چون سرطان رحم و کبد را کاهش می‌دهد در افزایش طول عمری که همراه با سلامتی باشد بسیار تاثیرگذار است.

در جوامع اروپایی قهوه یکی از پرمصرف‌ترین نوشیدنی‌ها در بین مردم است. در ایران نیز بعد از چای، قهوه جزو یکی از محبوب‌ترین و البته پرمصرف‌ترین نوشیدنی‌ها محسوب می‌شود. قهوه به خاطر طعم بی‌نظیر و عطر ملایمی که دارد می‌تواند شریک لحظات تنهایی و شاید لحظاتی باشد که قصد در جشن گرفتن آن را دارید. به هرحال قهوه با طعم مطلوبش باب دل اکثر مردم جامعه است و در بین مردم در تمامی جوامع خواهان زیادی دارد. این نوشیدنی پرطرفدار در آنچنان در دل مردم جا بازکرده و پرطرفدار شده که عده‌ای از مردم حاضر نیستند که روز خود را بدون نوشیدن یک فنجان قهوه به پایان برسانند. با این حال در استفاده از هر چیزی باید تعادل را رعایت کرد. در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم که نوشیدن روزانه یک لیوان قهوه باعث اتفاق افتادن چه فرآیند‌هایی در بدن شما می‌شود و فواید نوشیدن قهوه را بررسی کنیم. همچنین نکته‌ای جالب برای ورزشکارانی که قهوه می‌نوشند را در مقاله خود گنجانده‌ایم. با ما همراه باشید.

استفاده کردن از قهوه چه فوایدی دارد؟

· احتمال بروز سرطان را کاهش می‌دهد: نوشیدن روزانه ۲ تا ۵ لیوان قهوه کافئین‌دار باعث می‌شود که احتمال بروز سرطان کاهش یابد. البته این در صورتی است که از قهوه‌هایی استفاده کنید که عاری از مواد افزودنی هستند.

· از دیابت نوع دوم جلوگیری می‌کند: نوشیدن روزانه یک لیوان قهوه از مبتلا شدن به دیابت نوع دوم جلوگیری می‌کند. دقت کنید که قهوه‌هایی که حاوی مواد افزودنی و شکر هستند می‌توانند در دراز مدت شما را به بیماری دیابت مبتلا سازند. پس اگر نوشیدن روزانه یک لیوان قهوه را در برنامه غذایی‌تان دارید حتما از قهوه‌هایی استفاده کنید که بدون شکر و مواد افزودنی هستند.

· باعث طول عمر می‌شود: از آنجایی که نوشیدن قهوه مبتلا شدن به بیماری‌هایی مانند پارکینسون، زوال عقل، سیروز کبدی و سرطان‌هایی، چون سرطان رحم و کبد را کاهش می‌دهد در افزایش طول عمری که همراه با سلامتی باشد بسیار تاثیرگذار است.

· خطر ابتلا به افسردگی را کاهش می‌دهد: کافئین موجود در قهوه می‌تواند اثرات شادی آفرین داشته باشد و در نتیجه از مبتلا شدن به افسردگی جلوگیری می‌کند. در نتیجه پژوهش‌هایی که انجام شده است، محققان به این نتیجه رسیدند که افرادی که در برنامه غذایی روزانه خود استفاده از قهوه را ضرورت می‌دانند افراد شادتری هستند و همچنین میزان دقت، تمرکز و هوشیاری در این افراد نسبت به افرادی که کافئین مصرف نمی‌کنند بیشتر بود.

برچسب ها: قهوه ، نوشیدنی ، سلامت
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: