bazarnews

کد خبر: ۹۸۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۵
فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران گفت: تا چند سال آینده تعداد سالمندان زن در کشور، افزایش بیشتری نسبت به مردان سالمند خواهند داشت.

به گزارش بازارنیوز: علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران، درباره سالمندی و رفتن اغلب بانوان کشور به جمعیت سالمندی اظهار کرد: متاسفانه در آینده نزدیک نیمی از جمعیت کشور سالمند می‌شوند و طبق برنامه پیش بینی‌های ما نیمی از همین جمعت سالمندی را زنان تشکیل می‌دهند.


او افزود: بیماری‌هایی از جمله آرتروز، درد‌های پراکنده در قسمت‌های مختلف بدن، شکستگی و پوکی استخوان، کمبود ویتامین D و همچنین درگیری‌هایی در نواحی قلبی عروقی و مغزی بیشتر در کمین بانوان است، زیرا این بیماری‌ها بدلیل عدم رسیدگی و اشتغلات ذهنی و خانوادگی افراد پدیدار می‌شود به نوعی که می‌توان گفت این بیماری‌ها در بانوان با شیوع ۲ تا ۵ درصدی رو به رو است.

۵ سرطان شایع در کمین زنان
زالی با بیان اینکه ۵ سرطان شایع، بانوان را درگیر می‌کند، گفت: سرطان پستان، روده بزرگ، تیروئید، معده و پوست از جمله سرطان‌های شایع و در کمین بانوان است که اگر در زمان مناسب آن درمان نشود، ممکن است در آینده خطرات جدی تری برای افراد داشته باشد.

خط اخم بین ابرو‌ها را با این روش رفع کنیم
۱۵ نشانه که می‌گوید کبدتان چرب است
او ادامه داد: سن درگیری با برخی از سرطان‌ها مانند سرطان سینه کاهشی شده است، اما نباید از بیماری‌هایی از جمله سرطان دهانه رحم که یکی از آن دسته از سرطان‌های قابل درمان است، غافل شد.

فرمانده ستاد ملی کرونا تهران درباره انجام تست غربالگری بانوان تصریح کرد: بانوان بالای ۵۰ سال باید سالانه تست غربالگری برای جلوگیری از انواع بیماری‌ها به خصوص سرطان سینه را انجام دهند.

او تاکید کرد: متاسفانه به دلیل برخی مشغله‌های کاری بانوان، شاهدیم که این قشر کمتر به سلامتی خود رسیدگی می‌کنند. به همه بانوان توصیه می‌شود حتما به سلامتی خود و علائمی که در بدنشان به وجود می‌آید، بی توجه نباشند و همیشه در رفع مشکلات هر چند اندک تلاش کنند تا عمر طولانی تری داشته باشند.

/اقتصاد آنلاین

برچسب ها: زنان ، سلامت ، سالمندان
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: