bazarnews

کد خبر: ۹۸۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰
رییس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به مرگ ۴ بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت منتهی به یازدهم آبانماه جاری، گفت: درحال حاضر ۵۴ بیمار بدحال در مراکز درمانی این استان بستری هستند.

به گزارش بازارنیوز: محمدرضا قدیر در گفت و گویی اظهار با اشاره به آخرین وضعیت کووید۱۹ در قم اظهار داشت: در شبانه روز گذشته ۵۶ نفر با علائم مشکوک به کرونا پذیرش و ۴۶ تن از آن‌ها بستری شدند، همچنین در این مدت ۲۹ بیمار با بهبودی از بیمارستان ترخیص شدند.

وی با بیان اینکه ۲۶۸ بیمار کرونایی در قم بستری هستند، ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۳۱ تست در این استان انجام شد که ۷۴ مورد از آن‌ها مثبت گزارش شده است.

قدیر در پایان یادآور شد: تاکنون یک میلیون و ۱۲۱ هزار ۳۸۴ دُز واکسن کرونا در طرح ملی واکسیناسیون علیه کرونا در این استان به گروه‌های هدف تزریق شده‌است.

وضعیت کرونایی قم که از ۲۳ تیرماه امسال در وضعیت قرمز از نظر شیوع کرونا قرار گرفته بود، بر اساس رنگ‌بندی اپلیکیشن ماسک، از بیستم شهریورماه جاری وارد مناطق پرخطر و نارنجی کرونایی شد و از ۳۰ مهرماه به رنگ زرد درآمد.

ویروس کرونا موجب بیماری عفونی «کووید ۱۹» می‌شود و این ویروس ۲۴ آذر ۱۳۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز کشور چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۹ دی ۱۳۹۸ به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

«کرونا»، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکز‌های عمومی؛ به هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

برچسب ها: سلامت ، کرونا ، بیماران
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: