bazarnews

کد خبر: ۹۸۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد چهارشنبه ۱۲ آبان با ۳,۲۰۰ تومان افزایش، ۱,۱۷۱,۶۰۰ معامله شد. با توجه به افزایش قیمت دلار، سکه امامی نیز در روز چهارشنبه در مسیر صعودی قرار گرفت.

با توجه به افزایش قیمت دلار، سکه امامی نیز در روز چهارشنبه در مسیر صعودی قرار گرفت. فلز گران‌بهای داخلی در پنجمین روز هفته، ۶۵ هزار تومان رشد قیمت را به ثبت رساند و به بهای ۱۱ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان رسید. این رشد در حالی اتفاق افتاد که روز سه‌شنبه فروشنده‌ها در بازار سکه دست بالا را داشتند و حتی توانسته بودند فلز گران‌بهای داخلی را در معرض نزول به زیر حمایت ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قرار دهند.

 

رشد سکه همگام با دلار

بازار طلا و سکه روز چهارشنبه در پی افزایش ناگهانی نرخ دلار در بازار داخلی افزایش نسبی را تجربه کرد؛ در حالی که در مقابل، اونس طلا در بازار جهانی که عامل دیگر تحریک‌کننده قیمت سکه است، بی تاثیر واقع شد. به این ترتیب، هر سکه امامی روز گذشته به قیمت ۱۱میلیون و ۸۷۰هزار تومان مورد داد و ستد سرمایه‌گذاران این بازار قرار گرفت. گفته می‌شود تغییر رئیس بانک‌مرکزی و اعمال سیاست‌‌‌های اقتصادی برای تثبیت یا کاهش قیمت‌ها و همچنین روند اونس طلا و ابهامات موجود بر سر نرخ دلار، باعث می‌‌‌شود تا سکه با سرعتی آهسته به عوامل متناقض واکنش نشان دهد. همچنین این فلز گرانبهای داخلی تاکنون توانسته است سطح ۱۱میلیون و ۸۰۰هزار تومان خود را حفظ کند که این امر می‌تواند نشان‌دهنده تمایلات صعودی این بازار باشد.

 

کاهش اونس جهانی

روند اونس طلا در معاملات بازار جهانی دیروز، تحت‌تاثیر برخورد محتاطانه سرمایه‌‌‌‌گذاران طلا با خبرهای منتشرشده از فدرال‌‌‌‌رزرو آمریکا در خصوص سیاستگذاری‌‌‌های مالی خود برای برنامه‌‌‌های کاهش خرید اوراق قرضه ماهانه از بازار و تزریق پول کمتر، افت را تجربه کرد و تا ساعت ۲۰ به وقت تهران به ۱۷۶۴ دلار رسید. به‌گفته عده‌‌‌ای از فعالان این بازار، کاهش مشوق‌‌‌های مالی و افزایش نرخ بهره می‌تواند باعث بالا رفتن سود اوراق قرضه آمریکا شود و قیمت طلا را پایین بیاورد. علاوه بر این، خبرها حاکی از آن است که فدرال‌رزرو قرار است از این پس به‌صورت ماهانه ۱۵میلیارد دلار کمتر اوراق قرضه خریداری کند و این روند تا اواسط ۲۰۲۲ ادامه خواهد داشت. بر این اساس رشد بهای طلای جهانی برای ماه‌‌‌های آتی محتمل است.

برچسب ها: طلا ، سکه ، ارز
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: