bazarnews

کد خبر: ۹۸۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸
بازارنیوز گزارش می‌دهد؛
قیمت هر کیلو مرغ گرم در بازه زمانی یک سال و‌‎نیم گذشته، ۲/۵ برابر افزایش قیمت داشته است.

جزئیات افزایش قیمت مرغ در یک سال‌ونیم گذشته+ نمودار

گروه کشت وصنعت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ بر اساس آمار‌های منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران و با بررسی‌های بازارنیوز، قیمت هر کیلو مرغ گرم در بازه زمانی یک سال و نیم گذشته نوسان قیمت زیادی داشته و طبق آخرین برسی‌های میدانی خبرنگار بازارنیوز، قیمت هر کیلو مرغ در قصابی و مراکز عرضه کننده محصولات پروتئینی با قیمتی بالغ بر ۳۱ هزار تومان (غیر رسمی) به مصرف‌کنندگان عرضه می‌شود.

بنا بر آمار‌های منتشر شده از سوی مرکز آمار، قیمت هر کیلو مرغ در ابتدای سال ۱۳۹۹ (فروردین)، رقمی بالغ بر ۱۲ هزار تومان بوده و با گذشت ۱۸ ماه قیمت این کالا در شهریور سال ۱۴۰۰، به قیمت ۳۰ هزار تومان رسیده است.

روند افزایش قیمت این محصول از تیر سال گذشته (۹۹) آغاز و با گذشت نیمی از سال ۱۴۰۰ همچنان به قوت ماه‌های گذشته ادامه دارد؛ در بازه زمانی یک سال و‌نیم گذشته، رکورد دار بیشترین افزایش قیمت مرغ متعلق به مرداد سال ۱۴۰۰ است.
جزئیات افزایش قیمت مرغ در یک سال‌ونیم گذشته+ نمودار
گفتنی است که با شروع بی ثباتی در بازار مرغ در زمان دولت دوازدهم، قیمت مصوب هر کیلو مرغ ۲۴ هزار ۹۰۰ تعیین گردید و اکنون پس از گذشت ۳ ماه از عمر دولت سیزدهم، مرغداران خواهان افزایش قیمت مصوبه مرغ با نرخ ۳۱ هزار تومان هستند.

 

پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: