bazarnews

کد خبر: ۹۸۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷
نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه اجرای رتبه‌بندی معلمان با ۲۵ هزار میلیارد تومان در سالجاری اجرایی خواهد شد گفت: مقرر شده از ۳۱ شهریور سال ۱۴۰۰ رتبه‌بندی معلمان اعمال شده و معوقات چند ماه اخیر هم پرداخت خواهد شد.

به گزارش بازارنیوز: نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه اجرای رتبه‌بندی معلمان با ۲۵ هزار میلیارد تومان در سالجاری اجرایی خواهد شد گفت: مقرر شده از ۳۱ شهریور سال ۱۴۰۰ رتبه‌بندی معلمان اعمال شده و معوقات چند ماه اخیر هم پرداخت خواهد شد.

محمدرضا احمدی نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگویی درباره اقدامات این کمیسیون در خصوص لایحه رتبه‌بندی معلمان اظهار داشت: کمیسیون آموزش ابهامات و ایراداتی که صحن علنی مجلس به لایحه رتبه‌بندی معلمان گرفته بود را در چند جلسه ویژه و متوالی برطرف کرد و ان‌شاءالله در هفته جاری آن را به پایان می‌رساند و بلافاصله به هیأت رئیسه ارجاع داده و بررسی ماده ۴ به بعد آن در صحن علنی مجلس صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه اجرای رتبه‌بندی معلمان با ۲۵ هزار میلیارد تومان در سال جاری اجرایی خواهد شد، افزود: مقرر شده از ۳۱ شهریور سال ۱۴۰۰ رتبه‌بندی معلمان اعمال شود و معوقات این چند ماه اخیر هم به معلمان پرداخت خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قطعاً بودجه لازم برای اجرای کامل رتبه‌بندی معلمان در بودجه سال ۱۴۰۱ از سوی دولت و مجلس دیده خواهد شد ضمن اینکه در حین اجرا هم شاید با مشکلات و معایبی مواجه شویم که بلافاصله سعی می‌کنیم آن را رفع کنیم.

احمدی گفت:، چون دولت و مجلس قول اجرای رتبه بندی معلمان را در سال جاری داده بودند بنای ما اجرای این موضوع ولو در چند ماه پایانی سال است.

وی افزود: مجلس و هیأت ممیزی تشکیل شده برای اجرا و نظارت که به صوررت مشترک مجلس و دولت در آن عضو هستند در اجرای رتبه‌بندی معلمان نظارت خواهند کرد. ضمن اینکه به نظر می‌رسد که حداقل ۲ ماه زمان می‌خواهد تا آیین‌نامه اجرایی این قانون تدوین شود و بایستی در ابتدا قانون به تصویب رسیده و سپس دستورالعمل اجرایی آن آماده شود.

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: فرهنگیان باید بدانند که دغدغه‌های آن‌ها در خصوص رتبه‌بندی معلمان از سوی دولت و مجلس در حال پیگیری است و هیچگونه نگرانی در این زمینه نداشته باشند چرا که این قانون بسیار مهم و وسیع است و ممکن است حتی در روند اجرا دچار ضعف‌هایی شود، اما بایستی این قطار به حرکت درآید تا اشکالات احتمالی در مسیر شناسایی شود.

/فارس

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: