bazarnews

کد خبر: ۹۸۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۹
ذاکر، نماینده مجلس تاکید کرد: انتظار می رود وزیر خارجه به حرف خود در زمینه فعال کردن دیپلماسی اقتصادی عمل کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سید سلمان ذاکر، با اشاره به ضرورت جذب سرمایه خارجی برای مناطق آزاد گفت: مناطق آزاد تجاری یا ویژه اقتصادی فرصت و پتناسیلی برای صادرات و واردات و مرجعی برای اشتغال زایی در استان های مرزی هستند و می توان از این فرصت بهره مند شد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس اظهار داشت: با وجود اهمیت و اثرگذاری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اما همچنان زیرساخت های بهره‌مندی از این مناطق فراهم نشده است که باید در این زمینه اقدم شود.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر وزارت خارجه نیز اقداماتی برای جذب سرمایه خارجی در این مناطق نداشته است در حالی که امیرعبدالهیان وزیر خارجه تاکید داشت که ۴۰ درصد کارهای وزارتخانه را تمرکز بر دیپلماسی اقتصادی می داند اما در طول چند ماهی که وزیر شده اقدام قابل توجهی در این زمینه دیده نشده است.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس بیان کرد: رونق اقتصادی از فعال کردن مناطق آزاد آغاز می شود و باید با کشورهای همسایه، اوراسیا و ترکیه که دروازه اروپا است مذاکره کنیم، راهی برای صادرات و واردات مستمر پیدا کنیم که متاسفانه در این مسیر گامی برداشته نشده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه خواسته ما از وزارت خارجه این است که به حرف خود عمل کند اظهار داشت: هنوز تیمی برای فعال کردن دیپلماسی اقتصادی در وزارت خارجه شکل نگرفته تا به طور جدی و مستمر کار را پیش ببرد.

بازار/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: