bazarnews

کد خبر: ۹۸۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸
بازارنیوز گزارش می‌دهد؛
در بازه زمانی یک سال و نیم گذشته، هر کیلو گوشت گوسفنندی شاهد افزایبش قیمت ۴۰ هزار تومانی بوده است.

جزئیات افزایش قیمت گوشت گوسفند در یک سا‌ل‌و‌نیم گذشته+ نمودار

گروه کشت وصنعت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ بر اساس آمار‌های منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران و با بررسی‌های بازارنیوز، قیمت هر کیلو گوشت گوسفندی در بازه زمانی یک سال و نیم گذشته نوسان قیمت زیادی را تجربه کرده است. طبق نمودار، آخرین قیمت هر کیلو گوشت قرمز در شهریور سال ۱۴۰۰، رقمبی بالغ بر ۱۴۰ هزار تومان بوده است.


اکنون و پس از گذشت دو ماه از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ و برسی‌های میدانی خبرنگار بازارنیوز، قیمت هر کیلو گوشت گوسفندی در قصابی و مراکز عرضه‌کننده محصولات پروتئینی با قیمتی بالغ بر ۱۴۴ هزار تومان به مصرف‌کنندگان عرضه می‌شود.



با استناد بر اطلاعات مرکز آمار، قیمت هر کیلو گوشت گوسفندی در ابتدای سال ۹۹ (فروردین) ۹۹ هزار تومان بوده است، اما به مرور زمان و با رشد نرخ تورم در اقتصاد کشور، قیمت این کالا با قیهر کیلو گوشت گوسفندی شروع و تا کنون ادامه داشته است.



روند افزایش قیمت گوشت گوسفند از شهریور سال ۹۹ آغاز و تا مدت زمان مشابه خود در سال ۱۴۰۰ همچنان ادامه دارد؛ باید این نکته را هم یادآور شدکه اوج افزایش قیمت گوشت گوسفند با نرخ هر کیلو ۱۴۰ هزار تومان در شهریور سال جاری بوده است.


جزئیات افزایش قیمت گوشت گوسفند در یک سا‌ل‌و‌نیم گذشته+ نمودار
علاوه بر این باد یادآور شد که آهنگ افزایش قیمت گوشت قرمز به دلیل خشکسالی و افزایش قیمت علوفه دام با ضرب آهنگ تند‌تری در حال انجام بوده و افزایش قاچاق دام زنده نیز خود مزید بر علت این امر شده است.



به نظر می‌رسد که با ادامه پنین روندی، قیمت هر کیلو گوشت قرمز تا ۱۵۰ هزار تومان نیز برسد؛ حال باید دید که وزارت جهاد کشاورزی چه سیاست‌هایی را برای حمایت از دامداران، عشایر و در کل تنظیم بازار گوشت قرمز در پیش خواهد گرفت.

پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: