bazarnews

کد خبر: ۹۸۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
گرچه در مورد اثرات مستقیم مواد غذایی در کمک به رویش موها اختلاف نظرهایی وجود دارد. اما آنچه مسلم است همه محققین به تاثیرات یک تغذیه سالم بر موها اتفاق نظر دارند.

مراقبت های بعد از کاشت مو

مواد غذایی مناسب نمی تواند باعث توقف پیشرفت ریزش موهای ژنتیکی یا طاسی های تیپ مردانه شود. هیچ غذا یا میوه جادویی وجود ندارد که با کمک آن بتوان ریزش مو را متوقف کرد یا رویش مو را ایجاد کرد اما برخی حقایق مهم در مورد تغذیه برای داشتن موهای سالم وجود دارد که می تواند تصمیم گیری ما را در مورد انتخاب غذا تحت تاثیر قرار دهد. از طرفی روانپزشک ها و از سویی متخصص رژیم غذایی معتقدند که اگر استرس و تغذیه مدیریت نشود باعث ریزش موی شدید و نهایتا طاسی کامل سر منجر خواهد شد.

بهترین جراح پلاستیک تهران معقتدند علاوه بر اطلاعات کافی درباره روش های کاشت مو و همچنین پیدا کردن پزشکی متخصص ، نکاتی درباره ی بعد از عمل است که نیاز به اطلاع از آن خواهیم داشت که با رعایت آن ها می توان سرعت ترمیم و بهبودی را افزایش داد.

1.مرحله ی عمل و کاشت مو در حدود 4 تا 8 ساعت زمان می برد.اگرچه می توان بعد از عمل و فردای روز عمل به کار های عادی خود بپردازید ولی اگر امکان استراحت وجود دارد حدود 3 تا 5 روز پس از عمل را استراحت کنید تا شرایط بهتری داشته باشید.

2.به دلیل تزریق شدن دارو های آرام بخش و مسکن نیاز است تا روز عمل کسی را با خود بیاورید تا هنگام ترخیص شما را تا منزل همراهی نماید.

 3.در روزهای اول پس از عمل به دلیل وجود خون خشک شده در مکان هایی که مو پیوند داده شده سعی کنید موی خود را به کسی نشان ندهید زیرا باعث حس بد در اطرافیان خواهد شد و امکان اینکه آن ها با قضاوت نا به جا شما را نا امید از این عمل کنند وجود دارد.

 4.روز های اول پس از کاشت هنگامی که می خوابید و سرتان را روی بالش قرار می دهید مراقب باشید تا با تماس سر با بالش فولیکول های مو نریزند.اگر ریزش موی شما به صورت غیر طبیعی بود فورا به پزشک خود اطلاع دهید.

مراقبت های بعد از کاشت مو

نکات تکمیلی

  • جلوگیری از تورم : برای جلوگیری از تورم در ناحیه پیشانی ، شب اول بعد از کاشت روی آن کمپرس یخ قرار دهید . اگر سینوزیت دارید این کار را انجام ندهید. برای انجام صحیح این کار می توانید هر یک ساعت به مدت ۲۰ دقیقه این کار را انجام دهید. توجه داشته باشید که هر نوبت حداکثر ۱ دقیقه یخ را روی پیشانی خود نگه دارید.
  • استراحت و طریقه خوابیدن بعد از کاشت مو : توصیه ما به شما استراحت کامل در روز بعد از کاشت مو می باشد. برای خوابیدن صحیح زیر سر خود دو عدد بالش قرار دهید، به نحوی که سر، زاویه ۳۰ درجه داشته باشد. ترجیحا طاق باز بخوابید بطوری که سینه و شکم رو به بالا باشد. اگر نمی توانید به این حالت بخوابید به پهلوی راست یا چپ بخوابید . توجه داشته باشید که خواب کافی برای ادامه روند درمان و رشد موها امری مهم است.
  • نحوه باز کردن پانسمان : بهتر است باز کردن پانسمان را به کلینیک خانه سفید بسپارید. اگر شرایط ماندن جهت باز کردن پانسمان را ندارید طبق دستور داده شده عمل کنید. برای این کار ابتدا کلاه توری روی سر خود را که اصطلاحا آن را سرجی فیکس می نامند بردارید. سپس ناحیه بین موهای کاشت شده و برداشت را از کنار گوش قیچی کرده و پانسمان ناحیه برداشت را به آرامی بردارید. برای ناحیه کاشت لایه های بالایی را به آرامی بردارید و سپس مقدار زیادی آب روی لایه های زیرین که به ناحیه کاشت چسبیده بریزید و منتظر بمانید تا پانسمان کاملا خیس بخورد. پس از حدود ۱۵ دقیقه به آرامی پانسمان را از روی ناحیه کاشت بردارید.

 

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: