bazarnews

کد خبر: ۹۸۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰
سخنگوی گمرک اعلام کرد؛
سخنگوی گمرک در تشریح کارنامه تجاری ایران در ۷ ماهه نخست سال جاری، از صادرات کالا به ۱۴۲ مختلف در اقصی نقاط جهان خبر داد.

صادرات به ۱۴۲ کشور دنیا، دستاورد تجاری ایران در نیمه نخست سال ۱۴۰۰

 

گروه بازرگانی بازارنیوز؛«سید روح اله لطیفی» سخنگوی گمرک پیرامون کشور‌های هدف صادراتی ایران اظهار کرد : ایران از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان مهرماه، حدود ۹۹ میلیون تن کالا به ارزش تقریبی ۵۵ میلیارد دلار را با کشور‌های جهان تبادل کرده است.

سخنگوی گمرک افزود: در این مدت ۱۴۲ کشور به صورت مستقیم کالای ایرانی را خریداری کردند و ۱۱۰ کشور نیز فروشنده کالا به ایران بودند.

 وی در خصوص مقاصد صادراتی کالا‌های ایرانی گفت: ۷۵.۲ میلیون تن کالا به ارزش ۲۷ میلیارد و ۷۴ میلیون دلار در هفت ماه گذشته صادر شده که چین با هفت میلیارد و ۶۸۹ میلیون دلار، عراق با پنج میلیارد و ۴۸۳ میلیون دلار، ترکیه با سه میلیارد و ۳۹۷ میلیون دلار، امارات با دو میلیارد و ۵۹۰ میلیون دلار و افغانستان با یک میلیارد و ۱۲۶ میلیون دلار پنج مقصد اول صادرات کالای ایرانی بودند.

لطیفی در ارتباط با بازار‌های اقتصادی ایران در آمریکای لاتین گفت: کشور‌های "سوازیلند" با هزار و ۸۰۰ دلار، "کومور" با پنج هزار و ۹۳۲ دلار، "گواتمالا" با ۶ هزار و ۲۶۴ دلار، "اکوادور" با ۶ هزار و ۵۳۴ دلار، "انگولا" با ۶ هزار و ۶۲۸ دلار، "هندوراس" با ۶ هزار و ۸۰۰ دلار، " نیکاراگوئه" با هفت هزار و ۶۶۷ دلار، و "لائوس" با ۹ هزار و ۸۰۰ دلار، هشت کشوری بودند که کمترین خرید را از ایران داشتند.


 سخنگوی گمرک پیرامون  واردات کشور در هفت ماه سال ۱۴۰۰ هم خاطر نشان ساخت: در این مدت ۲۳ میلیون و ۵۰۵ هزار تن کالا به ارزش ۲۷ میلیارد و ۷۳۹ میلیون دلار از گمرکات اجرایی ترخیص شد که " امارات" با هشت میلیارد و ۵۹۶ میلیون دلار، "چین" با ۶ میلیارد و ۱۰۷ میلیون دلار، " ترکیه" با دومیلیارد و ۸۶۱ میلیون دلار، "آلمان" با یک میلیارد و ۳۹ میلیون دلار و" سوئیس" با یک میلیارد و ۳۵ میلیون دلار، پنج کشور اول فروش کالای مورد نیاز کشور در هفت ماه نخست سال بودند.


وی در پایان متذکر شد: کشورهای" ترینیدادو توباگو" با چهار هزار و ۹۷۶ دلار، "لتونی" با ۱۶ هزار و ۵۷۴ دلار، " ایسلند" با ۱۶ هزار و ۸۷۹ دلار، "کامرون" با ۲۵ هزار و ۹۵۱ دلار، " سرزمین‌های جنوبی فرانسه" با ۶۷ هزار و ۷۵۴ دلار، "شیلی" با ۸۳ هزار و ۷۴۹ دلار و "کاستاریکا" با ۸۶ هزار و ۵۹۶ دلار به ترتیب کمترین میزان فروش کالای موردنیاز را به کشورمان داشتند.

 

پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: