bazarnews

کد خبر: ۹۸۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
یک هیات تجاری و اقتصادی از کنیا ضمن بازدید از مناطق صنعتی کاشان، با فعالان اقتصادی این منطقه دیدار و در مورد ظرفیت‌های توسعه همکاری‌های اقتصادی بحث و گفت‌وگو کردند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، نائب رئیس اتاق کاشان با اشاره به پتانسیل‌های گسترده صنعتی و اقتصادی در منطقه کاشان اظهار کرد: منطقه کاشان دومین قطب بزرگ تولید فرش ماشینی در جهان است و تولیدات واحدهای صنعتی این منطقه جز باکیفیت‌ترین محصولات در جهان محسوب می‌شود.

سیدعلی دیانت در دیدار با هیات تجاری و اقتصادی کنیا با بیان اینکه کاشان در حوزه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و تولیدی دارای ظرفیت‌های فراوانی است، گفت: کشور کنیا نیز به دلیل موقعیت جغرافیایی و ظرفیت بالای کشاورزی می‌تواند شریک اقتصادی خوبی برای ایران و همچنین منطقه کاشان باشد.

نائب رئیس اتاق کاشان با بیان اینکه کاشان آماده صادرات خدمات فنی و مهندسی در حوزه‌های مختلف به کشور کنیا است، تصریح کرد: صنعتگران منطقه کاشان آماده همکاری با کشور کنیا برای تولید دستگاه‌های روغن‌کشی جهت بهره‌وری مطلوب از محصولات کشاورزی آن کشور است.

وی با بیان اینکه توسعه صنایع کوچک در منطقه کاشان فراگیر و در حال گسترش است، گفت: یکی از ظرفیت‌های مهم کنیا وجود زمین‌های حاصلخیز است که این موضوع می‌تواند در زمینه تولیدات گیاهان دارویی بسیار مؤثر باشد.

دیانت ضمن اعلام آمادگی کامل تجار، صنعتگران و بازرگانان منطقه کاشان برای توسعه همکاری‌ها با کنیا افزود: مراودات و مبادلات اقتصادی بین ایران و کنیا می‌تواند اثرات درازمدت در روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف سیاسی و بین‌المللی داشته باشد و ازاین‌رو باید از فرصت به وجود آمده به نحو مطلوب در جهت گسترش همکاری‌ها استفاده کرد.

علاقه‌مندی کنیا به تجربه موفق کاشان در توسعه صنایع کوچک
لئونارد سؤالی کاری‌بوک در جریان این دیدار با اشاره به اینکه ایالت مورنیگای کنیا به‌صورت مستقل و خودمختار در زمینه مسائل مختلف فعالیت می‌کند، اظهار کرد: توسعه روابط تجاری و اقتصادی با ایران به‌خصوص منطقه کاشان از مهم‌ترین اهداف سفر خود بوده است.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم روابط تجاری با ایران را جایگزین مراودات اقتصادی با چین کنیم، گفت: متأسفانه بازرگانان چین فقط تمایل به فروش محصولات خود در کشور ما دارند درحالی‌که رابطه تجاری باید دوطرفه باشد و علاوه بر فروش، خرید هم وجود داشته باشد.

استاندار ایالت مورنیگای کنیا با اشاره به اینکه بازرگانان ایران احترام بیشتری نسبت چینی‌ها برای مردم کنیا قائل هستند، تصریح کرد: کنیا می‌تواند بازار خوبی برای محصولات باکیفیت ایرانی باشد.

وی با اشاره به اینکه به‌شدت علاقه‌مند به استفاده از تجربه موفق منطقه کاشان در توسعه صنایع کوچک هستیم، گفت: صنعت بسته‌بندی به‌خصوص در بخش کشاورزی یکی دیگر از زمینه‌های توسعه همکاری‌ها بین دو کشور است.

استاندار ایالت مورنیگای کنیا با اشاره به وجود زمین‌های حاصلخیز در کشور کنیا افزود: تکنولوژی ایران در بخش کشاورزی و استفاده از آن در کنیا می‌تواند باعث پیشرفت کشاورزی این کشور شود تا کنیا از یک صادرکننده مواد خام به صادرکننده محصولات تبدیل شود.

بازار/

برچسب ها: کنیا ، کشاورزی ، همکاری
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: