bazarnews

کد خبر: ۹۸۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
درحالی که بر اساس یک نظر سنجی اینترنتی ایلان ماسک ثروتمندترین فرد دنیا شناخته شد، کابران معتقدند ایلان ماسک مالک تسلا باید بخشی از سهام شرکت خود را واگذار کرده و مالیات درآمد خود را نیز بپردازد.

تسلا موتورز (Tesla Motors) شرکت خودروسازی آمریکایی و تولیدکننده خودرو‌های برقی و قطعات موردنیاز قطار‌های برقی است که در کنار این موارد تولیدکنندهٔ پکیج‌های باتری لیتیم-یون برای دیگر خودروساز‌ها نیز است. داستان شرکت تسلا هم به مانند بسیاری دیگر از شرکت‌های سرشناس در زمینه تکنولوژی، از سیلیکون‌ولی و رشد انفجاری شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های متنوع در بستر دوران شکوفایی اقتصادی _ سیاسی آمریکای پس از جنگ جهانی شروع می‌شود.

هدف اصلی تسلا تجاری‌سازی خودروی برقی بود. به این منظور کار خود را با تولید ماشین اسپرت لوکس آغاز کرد و سپس به سمت تولید ماشین‌هایی همچون سدان و خودروی کامپکت ارزان قیمت رفت.

جذب سرمایه ۷ ٫ ۵ میلیون دلاری سرمایه‌گذاری، چون ایلان ماسک که بعدتر سمت ریاست هیئت مدیره شرکت را نیز کسب کرد برای آن‌ها از اصلی‌ترین گام‌ها بود. به این ترتیب تیم تسلاموتورز در سال ۲۰۰۴ با اعضای اصلی خود یعنی جی‌بی استرابل، یان رایت، ایلان ماسک، مارتین ابرهارد و مارک تارپنینگ طرح اولین خودروی الکتریکی خود تحت عنوان رودستر را به مرحله کمال رساند.

حالا این روز‌ها سناتور‌های دموکرات آمریکا در طرحی که به تازگی از آن رونمایی کرده‌اند پیشنهاد دریافت مالیات از سهام و سایر دارایی‌های قابل معامله را مطرح کرده بودند تا به برنامه مخارج اجتماعی بایدن کمک کنند. این طرح همچنین قرار است راه گریز ثروتمندان از پرداخت مالیات سهام را ببندد.

در روز‌های گذشته ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا از طریق یک نظرسنجی توییتری از دنبال‌کنندگان خود پرسیده بود که آیا باید ۱۰ درصد از سهام خود در تسلا را بفروشد تا مالیات سنگین دارایی‌های خود را پرداخت کند یا نه. حالا نتیجه آن مشخص شده و ۵۷.۹ درصد از دنبال‌کنندگان ایلان ماسک معتقدند او باید بخشی از سهام خود در تسلا را بفروشد و مالیات بپردازد.

ماسک پس از پایان نظرسنجی در توییتی نوشت: «برای پذیرش هر نتیجه‌ای آماده شده بودم.» ماسک قبلا گفته بود که ظرف سه ماه آینده به سررسید قرارداد‌های اختیار معامله بزرگی می‌رسد که مالیات زیادی را مشمول حال او می‌کند. در نتیجه، فروش بخشی از سهام تسلا می‌تواند در پرداخت این مالیات به کمک او بیاید.

«ران وایدن»، رئیس کمیته مالی سنا که از بانیان طرح دریافت مالیات از ثروتمندان است، در واکنش به نظرسنجی ایلان ماسک نوشت: «پرداخت یا عدم پرداخت مالیات توسط ثروتمندترین فرد دنیا نباید به نتیجه یک نظرسنجی توییتری وابسته باشد. زمان آن رسیده که از درآمد میلیاردر‌ها مالیات دریافت کنیم.»

ایلان ماسک تا تاریخ ۳۰ ژوئن ۱۷۰.۵ میلیون سهام تسلا داشت که فروش ۱۰ درصد آن معادل ۲۱ میلیارد دلار خواهد بود؛ بنابراین کاربران توییتر با شرکت در این نظرسنجی که در نهایت بیش از ۳.۵ میلیون رای دریافت کرد، سرنوشت ۲۱ میلیارد دلار را تعیین کردند. ماسک در توییت دیگری در پاسخ به نظرسنجی خود تاکید کرد که از هیچ محلی حقوق یا مزایا دریافت نمی‌کند و تنها دارایی‌اش سهام است. در نتیجه، برای پرداخت مالیات راهی جز فروش سهم ندارد.

ثروتمندترین فرد دنیا به‌تازگی در توییتی اعلام کرده بود که اگر کاربران موافق باشند او ۱۰ درصد از سهام خود را می‌فروشد.



/تسنیم

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: