bazarnews

کد خبر: ۹۸۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰
کرمان - دادستان کرمان از صدور دستور فروش فوری ۳ هزار و ۱۱۹ قلم اموال موجود در انبار‌های اموال تملیکی استان خبر داد و گفت: برخی از این کالا‌ها بالغ بر ۱۰ سال در انبار‌های این سازمان موجود بوده اند.

دادخدا سالاری در حاشیه بازدید از انبار‌های اموال تملیکی در کرمان در جمع خبرنگاران از صدور دستور فروش فوری سه هزار و ۱۱۹ قلم اموال موجود در انبار‌های اموال تملیکی استان به منظور جلوگیری از تضییع اموال توقیفی و رفع نیاز جامعه خبر داد و گفت: صدور دستورات قضایی لازم به منظور فروش کالا‌های موجود در انبار‌های اموال تملیکی در راستای تبصره ۲ ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی و ماده ۱۴۹ آئین دادرسی کیفری انجام شده است که در قالب دو مزایده در در حال انجام است.

وی یادآور شد: تاکنون بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال از اموال موجود در انبار‌های اموال تملیکی استان کرمان به فروش رسیده است.

سالاری به نگهداری غیراصولی کالا‌های موجود در انبار‌های اموال تملیکی اشاره و بیان کرد: شیوه نگهداری غیراصولی کالا‌ها در انبار‌های اموال تملیکی موجب کسر فاحش قیمت و کیفیت کالا‌های موجود در این انبار می‌شده است که مصداق تضییع اموال بیت المال به شمار می‌رفته است.

مدعی العموم در استان کرمان یادآور شد: در چندین جلسه استانی بر لزوم تعیین تکلیف اموال موجود در انبار‌های اموال تملیکی و نگهداری مطلوب کالا‌های موجود تاکید شده بود، اما به دلیل عدم انجام اقدام اجرایی لازم، ناچارا دستگاه قضایی استان به موضوع ورود کرده است.

سالاری با اشاره به پیگیری‌های دادستانی کرمان به منظور تعیین تکلیف کالا‌های موجود انبار‌های اموال تملیکی، اظهار داشت: از مدت‌ها قبل دغدغه دادستانی کرمان درباره جلوگیری از تضییع اموال موجود در انبار‌های اموال تملیکی وجود داشته است که در پی بازدید‌های رئیس کل دادگستری، بازرس کل استان و دادستانی از این انبار‌ها و تعیین ناظر ویژه، روند ساماندهی این حوزه تسهیل و پیگیری شده است.

/بازار

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: