bazarnews

کد خبر: ۹۸۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰
شاهپروری، رئیس انجمن صنایع غذایی استان همدان بر رفع موانع موجود در مسیر توسعه صنایع غذایی استان همدان تاکید کرد و گفت: رفع موانع به تحولات بنیادین نیاز دارد.

یدالله شاهپروری با اشاره به مشکلات و موانع جاری توسعه صنایع غذایی استان همدان اظهار داشت: رفع موانع وزارت‌های صنعت، معدن و تجارت و کشاورزی به تحولات بنیادین نیازمند است.

وی بابیان اینکه سیستم دولتی حاکم بر صنعت با قوانین و مقررات بازدارنده و ضعف گسترده ساختار مدیریتی و برنامه‌ریزی، سلیقه‌ای و مصلحتی و منسوخ شده حاصلی برای کارآفرینان و تولیدکنندگان و تأمین امنیت غذایی کشور نخواهد داشت، افزود: تاکنون نمادی از تغییرات استراتژیک الزامی دیده نشده و به نظر استمرار دورباطل با تغییر وزا و سایر مسئولین این حوزه با همان زیربنای فکری و بینش‌های مدیریتی گره‌ای از این صنعت مهم کشور باز نکرده است.

رئیس انجمن صنایع غذایی استان گفت: وزارت‌های صنعت، معدن و تجارت و کشاورزی نیازمند متخصصین مدیریتی و برنامه‌ریزان خلاق و نواندیش است.

وی ادامه داد: برخی کشور‌های جنگ زده ویران شده جهان سومی که درگیر قحطی و گرسنگی مفرط بوده اند اکنون در مسیر سبقت از کشور‌های درحال توسعه قرار گرفته اند که این امر نشان می‌دهد با تغییرِ نگاهِ ملی و مدیریتی زمامداران با همان مردم جامعه که تا دیروز در قحطی و جنگ و نسل کُشی بودند می‌توان کشور را ساخت و رشد و توسعه اقتصادی داد.

شاهپروری تاکید کرد: اینکه چرا کشور ما با چنین ظرفیت‌ها و ثروتی عظیم معطل بوده و درگیر با تفکرات بعضی زمامداران از پیشرفت و توسعه اقتصادی عقب نشینی کرده تعجب برانگیز است.

شاهپروری افزود: کشور ایران با داشتن استعداد‌های درخشانِ انقلابی، متعهد، ولایت مدار و مومن و نیرو‌های تخصصی مدیریتی و با ذخایر استراتژیک استثنایی انرژی، منابع طبیعی (اکولوژیک) کافی و شرایطی مساعد برای رشد و توسعه کشاورزی صنعتی، تولیدی، خدماتی و اشتغال در سلطه افکار غلط موجود برخی مسئولین و مدیران عالی دستگاه‌های اجرایی مبنی بر خود بزرگ بینی و عدم اجازه ورود اندیشه‌های پیشرفته از سوی دیگر نخبگان و صاحبنظرانِ مجرب خارج از دایره قدرت است.

وی گفت: این افراد ترویج روش‌های انفرادی مدیریت را به مدیریت جمعی و خرد ورزی با دیگر صاحبنظرانِ توسعه گرا نسبت به پیشرفت کشور ترجیح می‌دهند.

شاهپروری افزود: امیدواریم برخلاف دولت دوازدهم که اوج کاستی‌های اجرایی به خصوص در بخش کشاورزی، صنعت، تولید، اشتغال و خدمات بود، دولت سیزدهم غیر از آن باشد.

/بازار

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: