bazarnews

کد خبر: ۹۸۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
میزان بارندگی از ابتدای سال آبی تاکنون به ۱۴ میلی‌متر رسیده که این رقم در مقایسه با بارش‌های مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۵۸ درصدی و در مقایسه با میانگین ۵۲ ساله کاهش ۱۵ درصدی داشته است.

بعد از بارش‌های مداوم در هفته اخیر نگاهی به وضعیت بارندگی‌های مناطق مختلف کشور نشان می‌دهد که در این بازه زمانی استان‌های گیلان با ۲۷۶.۴ میلی‌متر، مازندران با ۱۳۳.۸ میلی‌متر و گلستان با ۷۹.۵ میلی‌متر بارندگی به ترتیب پربارش‌ترین استان‌های کشور بوده‌اند.

در حال حاضر استان‌های مرکز، شرقی و جنوبی کشور وضعیت نامناسب بارشی را نسبت به مدت مشابه پارسال تجربه کرده‌اند که در این میان استان بوشهر با ۰.۵ میلی‌متر، خراسان جنوبی با ۰.۲۴ میلی‌متر و خراسان رضوی نیز با یک میلی‌متر بارندگی به ترتیب سه استان کم بارش کشور از ابتدای سال آبی جاری تا تا هفته دوم آبان‌ماه بوده‌اند.

طبق این آمار، میزان بارندگی استان‌های بوشهر و خراسان جنوبی نسبت به متوسط بلندمدت (۵۲ ساله) به ترتیب ۹۲ و ۹۳ درصد کاهش داشته، البته از ۳۱ استان کشور که با افزایش بارندگی قابل توجهی نسبت به سال گذشته همراه بود، فقط هشت استان دارای کاهش بارش هستند.

بر این اساس، میزان بارندگی‌های کشور از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهرماه) تا ۱۴ آبان‌ماه به ۱۴ میلی‌متر رسیده است که این رقم در مقایسه با بارش‌های مدت مشابه سال گذشته (۵.۴ میلی‌متر) افزایش ۱۵۸ درصدی و در مقایسه با میانگین ۵۲ ساله کاهش ۱۵ درصدی را نشان می‌دهد.

/جام جم

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: