bazarnews

کد خبر: ۹۸۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۳
سرمایه گذاری در کانادا یکی از روش های اخذ اقامت در این کشور است. هزینه ویزای سرمایه گذاری کانادا از سایر شیوه های دریافت اقامت در این کشور بیشتر است.

نکته حائز اهمیت در این شیوه ثبت درخواست مهاجرت این است که هدف فرد متقاضی از اخذ ویزای کانادا چیست؟ آیا فرد مهاجر قصد دریافت اقامت دائم در کانادا را دارد و یا صرفا اقامت موقت پاسخگوی نیاز وی خواهد بود؟

هر چند سرمایه گذاران در کانادا می توانند در این کشور اقامت داشته باشند، اما تمام روش های سرمایه گذاری منجر به دریافت اقامت دائم در این کشور نمی گردد. از این رو لازم است متقاضیان از انواع روش های سرمایه گذاری در کانادا مطلع بوده و با توجه به شرایط خود، شیوه سرمایه گذاری درخوری را برای خویش انتخاب نمایند.

 

انواع روش های سرمایه گذاری برای اخذ ویزای کانادا                                            

به طور کلی 6 روش برای افرادی که قصد سرمایه گذاری در کانادا را دارند، در نظر گرفته شده است. متقاضیان مهاجرت به کانادا می توانند از طریق خود اشتغالی، خرید یک بیزینس در کانادا و یا ثبت یک شرکت؛ اقدام به سرمایه گذاری در این کشور نموده و درخواست اخذ ویزای خود را ثبت نمایند. همچنین سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی و یا راه اندازی یک استارت آپ نیز روش های متداول دیگری برای اخذ ویزای کانادا هستند. علاوه بر روش های فوق الذکر، انجام سرمایه گذاری استانی در کانادا نیز راهکاری مناسب برای درخواست ویزا در این کشور است.

شرایط ویزای سرمایه گذاری کانادا در استان های مختلف، متفاوت است. کبک و بریتیش کلمبیا دو استان پرطرفدار کانادا هستند و تقاضا برای مهاجرت به آن ها نیز بیشتر از سایر استان ها است. دولت کانادا حداقل سرمایه مورد نیاز برای دریافت اقامت در هر استان را متغیر تعریف نموده است. از این رو لازم است متقاضیان پس از مشورت با خبرگان فعال در زمینه مهاجرت و کسب آگاهی کامل در این مورد، واقع بینانه در زمینه انتخاب استان و میزان سرمایه مورد نیاز برای اقامت در آن تصمیم گیری نمایند. روشن است ثبت درخواست ناآگاهانه سبب عدم تائید تقاضا شده و مسیر مهاجرت را طولانی تر و پیچیدگی آن را چند برابر خواهد نمود.

اغلب متقاضیانی که درخواست سرمایه گذاری از طریق راه اندازی استارت آپ را دارند، موفق به کسب ویزا برای اقامت در کانادا می گردند. جذب اندیشه های نو و افراد خوش ذوق و علاقه مند به کسب و کارهای نوین، سبب افزایش رونق اقتصادی کانادا می گردد. از این رو احتمال پذیرش متقاضیان این روش سرمایه گذاری بسیار زیاد است. داشتن سرمایه مکفی برای راه اندازی کسب و کار و پرداخت هزینه زندگی به مدت 6 ماه، دانش زبان فرانسه یا انگلیسی و قانع کردن یکی از سازمان های مورد تائید کانادا در رابطه با طرح استارت آپی؛ از شرایط ویزای سرمایه گذاری کانادا در این روش است.

علاوه بر استارت آپ ها، کارآفرینان نیز موجب رشد اقتصادی کشورها می گردند. کانادا برای افراد کارآفرین دو سال زمان برای اثبات سودآوری کسب و کار خود در نظر گرفته است. در این مدت فرد متقاضی باید برای افراد کانادایی تولید شغل نماید. چنانچه فرد متقاضی در طی این زمان موفق به اثبات سودمندی شغل خود نگردد، سرمایه خود را از دست خواهد داد. زیرا طبق قانون، اموال وی توسط دولت مصادره خواهد شد.

ثبت شرکت و خرید بیزینس روش سرمایه گذاری دیگری است که منجر به دریافت اقامت دائم در کشور کانادا می گردد. فرد متقاضی در این روش باید به عنوان مدیر شرکت فعالیت داشته باشد. با استفاده از این شیوه، ویزای کانادا برای فرد متقاضی و کلیه افراد خانواده وی صادر خواهد شد. البته فرزندانی که بیشتر از 21 سال سن دارند، از این قاعده مستثنی هستند.

Untitled1

 

سرمایه گذاری خود اشتغالی در مورد افراد هنرمند موضوعیت دارد و فعالان در عرصه هنر و ورزش درخواست اخذ ویزای خود را از طریق این شیوه ثبت می نمایند. برخورداری از سابقه فعالیت 2 ساله در طول 5 سال پیشین، کسب نمره 35 سیستم امتیاز بندی و توانایی پرداخت هزینه زندگی برای مدت 6 ماه در کانادا، از شرایط ثبت درخواست ویزای سرمایه گذاری است.

ملاحظات مربوط به اخذ ویزای سرمایه گذاری کانادا

دریافت ویزای سرمایه گذاری یا گلدن ویزا با ملاحظاتی همراه است. از آنجا که سرمایه گذاری در هر کشوری با ریسک همراه است، لازم است پیش از تصمیم گیری در این رابطه، از قوانین و ضوابط کشور مورد نظر کسب اطلاع دقیقی صورت گیرد. در غیر این صورت سرمایه گذاری نه تنها منجر به کسب سود نخواهد شد، بلکه خطر از دست رفتن سرمایه اولیه نیز سرمایه گذار را تهدید خواهد نمود.

سرمایه گذاری در کشور کانادا به دلیل ریسک پایین از دست دادن سرمایه و امنیت سرمایه گذاری بالا، مورد علاقه بسیاری از مهاجرین می باشد. از طرفی احتمال مصادره اموال در این کشور در حد قابل قبولی است که این امر سبب آسودگی خاطر متقاضیان اخذ ویزای سرمایه گذاری در این کشور گردیده است.  سرمایه گذاری در کانادا  روشی هزینه بر اما پر فایده، برای کسب اقامت در این کشور است. لازم به ذکر است خرید ملک به عنوان یک روش سرمایه گذاری و کسب اقامت در کانادا محسوب نمی گردد. برای اقدام صحیح در رابطه با اخذ ویزای سرمایه گذاری، استفاده از تجارب فعالان در این عرصه مانع از گمراهی فرد متقاضی خواهد شد.

جمع بندی و نتیجه گیری

دریافت ویزا برای اقامت در کانادا از طرق مختلفی توسط متقاضیان ثبت می گردد. اخذ ویزای سرمایه گذاری یکی از روش های پرهزینه است که منافع زیادی را نیز برای فرد متقاضی در پی خواهد داشت. مهاجران به کانادا برای سرمایه گذاری در این کشور، 6 راه پیش روی خود دارند که باید با کسب آگاهی و اطلاعات معتبر، بهترین شیوه و متناسب ترین روش منطبق با شرایط خود را برگزینند. سرمایه گذاری با استفاده از طرح استارت آپی نوین، موفق ترین روش برای اخذ ویزای سرمایه گذاری کانادا است. 80 درصد متقاضیان این روش، به هدف خود دست می یابند.

کارآفرینان اگرچه متحمل ریسک بیشتری نسبت به متقاضیان سرمایه گذاری در استارت آپ ها می گردند، اما ضریب موفقیت بالایی در اخذ ویزای کانادا دارند. ثبت شرکت و خرید بیزینس نیز راهکاری برای سرمایه گذاری در کانادا است که باعث اخذ اقامت دائم در این کشور می شود. هنرمندان و ورزشکاران نیز از طریق ثبت درخواست خود اشتغالی، تقاضای مهاجرت به کانادا را ثبت می نمایند.

سرمایه گذاری در استان های کانادا نیز روشی برای ثبت درخواست ویزا است که در هر استان، شرایط منحصر به فردی دارد. با توجه به تنوع موجود روش های سرمایه گذاری در کانادا، ضرورت مشورت با متخصصان در این امر به وضوح مشخص می گردد. مراجعه به مراکز معتبر، افراد را از افتادن در دام شیادان محافظت خواهد نمود.

اکوناپرس/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: