bazarnews

کد خبر: ۹۸۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۰
علی اصغر بیات، رئیس کانون عالی کارگران بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: پیگیر واگذاری ۳ درصد سهام شستا به بازنشستگان هستیم.

علی اصغر بیات اظهار داشت: سطح انتظار بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی از دولت جدید برای کاهش و رفع مشکلات موجود و برآوردن درخواست‌هایی که سالیان متمادی برای آن‌ها خون دل خورده‌اند بالاست و خوشبختانه نشانه‌هایی از این عزم و تلاش را شاهد هستیم. اگر چه از گوشه کنار اخبار و گزارش‌های ناامید کننده‌ای به گوش می‌رسد.

وی افزود: نمونه اخیر آن زمزمه ابطال مصوبه پرداخت ۸۹ هزار میلیارد تومان بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی است که متأسفانه بذر ناامیدی و یاس را در دل بازنشستگان و مستمری بگیران پراکنده می‌کند و همچنین بحث واگذاری بانک عامل، اینکه دیواری کوتاه‌تر از دیوار بازنشستگان و مستمری بگیر ان گیر نمی‌آورند مایه تأسف است. یک روز می‌گویند متناسب سازی تورم‌زا است و یک روز دیگر پرداخت بدهی دولت به سازمان را به، اما و اگر می‌کشانند.

رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی ادامه داد: این بحث در تضاد با اهداف و برنامه‌های دولت است. نباید با بی تدبیری زمینه اعتراض و دل مشغولی بازنشستگان را فراهم کنند. این آرامش و صبوری بازنشستگان که با حداقل‌ها می‌سازند را باید به عنوان یک ظرفیت برای رفع مشکلات قدر بدانیم.

وی گفت: معتقد هستیم بازگشت شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) به آغوش سازمان که اندوخته و پشتوانه اقتصادی بین نسلی و حاصل خون دل خوردن تک تک مستمری بگیران است اتفاق بسیار خوبی است. این گاهی ارزشمند بود و امیدواریم سرآغاز تحولات دیگر باشد. از ریزبینی و تدبیر وزیر رفاه و سرپرست سازمان تأمین اجتماعی کمال تشکر را داریم. حتماً از این ظرفیت برای تقویت معیشت و رفع نیازمندی‌های بازنشستگان استفاده خواهیم کرد.

بیات تاکید کرد: شستا ظرفیت پاسخگویی و کمک به تأمین نیاز‌های اساسی بازنشستگان از جمله در حوزه وسایل خانگی با تخفیف ویژه را دارد. موضوع اعطای ۳ درصد از سهام شستا به بازنشستگان که در هیأت دولت قبلی متوقف ماند را پیگیری خواهیم کرد.

به گفته وی، امیدوار هستیم در تداوم گام اول که همان بازگشت شستا به جایگاه اصلی خود بود، زمینه عضویت نماینده بازنشستگان در ارکان اصلی سازمان به ویژه هیأت امنا فراهم شود تا مدافع حقوق جامعه وسیع تحت پوشش خود باشیم.

بیات در خصوص تعامل با وزارت رفاه گفت: همراهی و تعامل بسیار خوبی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین سازمان تأمین اجتماعی داریم و در حال پیشبرد امور و اولویت‌های مربوط به بازنشستگان هستیم. قول‌هایی از مسئولان سازمان و وزارت خانه برای تحقق درخواست‌هایمان گرفته‌ایم که ان‌شاءالله پیگیر خواهیم بود.


/مهر

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: