bazarnews

کد خبر: ۹۸۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸
بازارنیوز خبر می‌دهد؛
مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی از کشف محموله‌های لوازم خانگی قاچاق به ارزش مالی ۴۹ میلیارد تومانی در نیمه نسخت سال ۱۴۰۰ خبر داد.

کشف ۴۹ میلیارد تومان لوازم خانگی قاچاق در نیمه نخست سال ۱۴۰۰، سهم سازمان تعزیرات در حمایت از تولید داخل

گروه بازرگانی بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «محسن عسکری» مدیرکل روابط عمومی و تشریفات سازمان تعزیرات حکومتی در گفتگو با بازارنیوز، درباره عملکرد ۷ ماهه این سازمان در مبارزه با کالا‌های غیر قانونی و محموله‌های کشف شده لوازم خانگی قاچاق اظهار کرد: در نیمه نخست سال جاری و در ارتباط با مسئله لوازم خانگی قاچاق، تعداد ۸۲۳ پرونده از سوی سازمان تعزیرات حکومتی تشکیل و از میان این تعداد پرونده مفتوحه، ۷۱۲ پرونده پیرامون این مسئله مختومه اعلام شده است؛ در حال حاضر ۶۸۸ پرونده معوقه در شعب نیز در حال رسیدگی و پیگیری است.


مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: با ارائه مدراک قانونی لازم و اثبات قاچاق نبودن محموله مکشوفه، برای ۱۰۹ پرونده حکم برائت صادر و تعداد ۱۵ پرونده با ارزش ریالی پنج میلیارد و ۷۵۶ میلیون تومان نیز با توجه به عدم صلاحیت در رسیدگی به مراجع قانونی ذیصلاح ارجاع شده است.


عسکری در ادامه بیان کرد: در نهایت و با برسی بخش اعظمی از پرونده‌های مرتبط با لوازم خانگی قاچاق، متخلفان این پرونده‌ها علاوه بر ضبط محموله‌های لوازم خانگی، به پرداخت ۴۸ میلیارد و ۷۹۳ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شدند.


مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات در ادامه و پیرامون گران‌فروشی‌های انجام شده در بازار لوازم خانگی کشور، تصریح کرد: در ارتباط با گرانفروشی لوازم خانگی در سطح بازار کشور، از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون تعداد ۳۷۶ پرونده در سازمان تعزیرات حکومتی تشکیل و از این میان تعداد ۳۰۰ پرونده نیز مورد رسیدگی مراجع قانونی ذی‌صلاح قرار گرفته است؛ علاوه بر این تعداد ۳۶۸ پرونده مانده در شعب نیز در حال بررسی و دریافت استعلام برای صدور حکم است.


عسکری در پایان به جریمه‌های اعمال شده برای افزاد متخلف و گران‌فروش اشاره و درباره آن اظهارکرد: طبق آخرین اقدامات انجام شده گرانفروشان لوازم خانگی در سراسر کشور در نیمه نخست سال جاری، مجموعاً به پرداخت ۱۰ میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شده اند.



گفتنی است که چندی پیش «سید رضا فاطمی امین» وزیر صمت در جمع خبرنگاران پیرامون گرانفروشی لوازم خانگی بیان داشته بود که اگر افزایش قیمت لوازم خانگی تولید داخل علتی غیر از نوسانات ارز داشته باشد، تولیدکنندگان موظفند قیمت محصولات تولید داخل را اصلاح می‌کنیم.



پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: