bazarnews

کد خبر: ۹۸۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
نماینده تربت حیدریه در مجلس با بیان اینکه مرکز پژوهش‌های مجلس انقلابی نباید محل نشر تفکرات نولیبرالیستی باشد، گفت: متأسفانه مرکز پژوهش‌ها به طور کامل با جهت‌گیری و اصول و مبانی اقتصاد اسلامی در تضاد است.

به گزارش بازارنیوز: محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱۸ آبان) مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش وضعیت بورس توسط وزیر امور اقتصاد و دارایی در تذکر آیین‌نامه‌ای اظهار داشت: متأسفانه مرکز پژوهش‌های مجلس به عنوان زبان و مغز متفکر مجلس گزارشی را در صحن قرائت کرد که به طور کامل با جهت‌گیری و با اصول و مبانی اقتصاد اسلامی کاملا در تضاد است.

وی افزود: در گزارش وقتی می‌خواهند به شاخص کل بورس اشاره کنند می‌گویند از ابتدای سال ۹۹ تاکنون داشته ۱۸۰ درصد رشد داشته در حالی که باید از ابتدای دولت تاکنون را گزارش دهند و همه مردم می‌دانند در ابتدای سال ۹۹ رشد بالاتر بوده است. همچنین در بیان راهکار‌ها و پیشنهاد‌ها در ۹۰ درصد موارد توپ را به زمین مجلس انداخته‌اند.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس تصریح کرد: عدم قیمت‌گذاری، اصلاح بودجه ۱۴۰۰، وضعی مالیات بر عایدی سرمایه، ارتقاء سامانه‌های نظارتی، اصلاح حکمرانی بازار سرمایه و ارتقاء مدیریت تعارض منافع را وظیفه مجلس دانستند، در این رابطه تقاضا داریم به عنوان مرکز پژوهش‌ها، رفاقت‌ها و ارتباطات را در این مسئله دخالت ندهند و نکته تأسف‌بار این است که در گزارش آمده که نمی‌توان انتظار داشت هم نرخ تورم کاهش و هم شاخص بورس افزایش یابد که این موارد در کتاب اقتصاد کلان ۱ که ۱۵۰ سال پیش نوشته شده آمده است و امروز هم دنیای غرب از آن‌ها گذشته است.

زنگنه افزود:، اما ما داریم از پشت تریبون مجلس انقلابی توسط مرکز پژوهش‌ها به مردم می‌گوییم اگر می‌خواهید اقتصاد کامل شود باید کمرتان زیر بار تورم خم شود و اگر می‌خواهید بورس بهبود یابد باید اجازه دهید قیمت ارز ۶۰ هزار تومان شود. این چه مبانی فکری است؟ مرکز پژوهش‌های مجلس انقلابی نباید محل نشر تفکرات نئولیبرالیستی باشد؛ ما عملا در پشت تریبون به دولت اجازه می‌دهیم تا ارز را ۶۰ هزار تومان افزایش دهد و اگر این کار را نکند بورس هم به تبع آن افزایش می‌یابد. تقاضا داریم هیأت رئیسه به عنوان هیأت امنای مرکز پژوهش‌ها به این موضوع ورود کند و طرح چنین مسائلی توسط این مرکز باعث خجالت است.

/فارس

برچسب ها: تورم ، بورس ، بازارسرمایه
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: