bazarnews

کد خبر: ۹۸۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
بازارنیوز خبر می‌دهد؛
مدیرکل روابط عمومی تعزیرات حکومتی از کشف محموله‌های دام زنده قاچاق به ارز مالی۱۷۲ میلیارد و جریمه ۴۴ میلیاردی قاچاچیان در ۷ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ خبر داد.

جریمه 44 میلیاردی قاچاقچیان دام زنده در نیمه نخست سال 1400

گروه بازرگانی بازارنیوز - سعید ترکاشوند؛ «محسن عسکری» مدیرکل روابط عمومی و تشریفات سازمان تعزیرات حکومتی در گفتگو بازارنیوز در مورد رسیدگی به پرونده‌های مربوط به قاچاق دام زنده اظهار کرد: در ۷ ماه نخست سال جاری، تعداد ۲ هزار و ۵۸۶ پرونده با ارزش ۱۷۲ میلیارد و ۸۹۰ میلیون تومان در تعزیرات حکومتی تشکیل و تعداد ۲ هزار و ۵۸۰ پرونده نیز پس از رسیدگی مختومه شده است.


مدیرکل روابط عمومی تعزیرات حکومتی همچنین تشریح کرد: ۷۳ پرونده مانده در شعب در این رابطه در حال رسیدگی است و با توجه به ارائه مدارک قانونی برای ۲۴۷ پرونده رای برائت صادر شده و تعداد ۲۳ پرونده نیز برابر قانون برای رسیدگی به مراجع ذیصلاح ارجاع شده است.


وی در پایان تاکید کرد:نهایتاً و با برسی تمامی جوانب پرونده‌های موجود، قاچاقچیان دام زنده به ضبط دام مکشوفه و پرداخت ۴۳ میلیارد ۵۲۷ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شدند.



گفتنی است که با تشدید خشکسالی در  نیمه نخست سال ۱۴۰۰ و مشکلات متعدد دامدارن برای خرید علوفه و نگهداشت دام، قاچاقچیان نهایت سوء استفاده را از مسئله داشته و در این مدت شدت قاچاق دام زنده از کشور بیش از پیش شده است.



لازم به ذکر است که «ابراهیم درستی»،عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز، تشدید قاچاق دام زنده از ایران را ناشی از اختلاف قیمت دام زنده در ایران نسبت به کشور‌های ترکیه، عراق و دیگر همسایگان ایران دانست.

 

پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: