bazarnews

کد خبر: ۹۸۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
کرمان- مدیرکل دامپزشکی استان کرمان در خصوص احتمال بروز و شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کرمان هشدار داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی دامپزشکی استان کرمان، حسین رشیدی در دومین نشست تخصصی  بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان درباره ایجاد حساسیت مزارع مرغ استان به دلیل نداشتن ایمنی لازم و کمبود نهاده های طیور و جابجایی نهاده بین مزارع مطالبی را ارائه کرد و گفت: با عنایت به لزوم پیشگیری از ورود بیماری به استان خصوصا در موقعیت فعلی، لازم است واکسیناسیون تمامی واحدهای پرورش طیور انجام شود.

وی از ارتباط تنگاتنگ اداره کل دامپزشکی با دانشکده دامپزشکی در خصوص گزارش رخداد احتمالی این بیماری خیر داد و اعلام کرد: هماهنگی لازم با مراکز بخش خصوصی برای انجام نمونه برداری و ارسال به اداره کل دامپزشکی در صورت مشاهده موارد مشکوک صورت پذیرفته است.

رشیدی با اشاره به عوامل تهدید کننده مزارع پرورشی از جمله عدم رعایت موازین امنیت زیستی، کیفیت جوجه های یک روزه  و ....، چنین گفت: لازم است تمامی واحدهای پرورش طیور دارای مسئول فنی باشند.

رشیدی با یادآوری اینکه این بیماری مهم و خطرناک می‌تواند اقتصاد ملی را تحت تأثیر قرار دهد، گفت: خوشبختانه با برنامه ریزی ها و تمهیدات ویژه این اداره کل چندین سال متوالی استان را از ورود این بیماری مصون نگه داشته ایم.

وی از رعایت شرایط قرنطینه ای و امنیت زیستی برای ورود تخم مرغ نطفه دار به استان خبر داد و گفت: با موارد زنده فروشی پرندگان برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

 
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: