bazarnews

کد خبر: ۹۸۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
عضو کمیسیون بهداشت مجلس با تاکید بر مخاطرات حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو، توجه بیشتر مسئولین برای افزایش سلامت مردم را خواستار شد.

گروه بهداشت و درمان بازارنیوز- بهزاد قبادی؛ هفته گذشته دولت لایحه اصلاح ارز 4200 تومانی را تقدیم مجلس کرد که مخالف و موافقان زیادی داشت. موافقان حذف، بر رانت حاصل از تخصیص آن تمرکز دارند و همچنین حذف آن را موجب افزایش درآمد دولت می دانند، اما مخالفان از تورم ناشی از حذف آن واهمه دارند. در این خصوص حسین راغفر، کارشناس اقتصادی که در جلسه رئیس جمهور با اقتصاددانان هم حضور داشت، اذعان کرد که در آن جلسه همه اعضای هر دو جناح سیاسی کشور، تاکید داشتند که حذف آن موجب افزایش تورم خواهد شد.

دارو یکی از کالاهایی است که برای واردات آن، ارز ترجیحی تخصیص داده می شود. نگرانی ها برای حذف ارز 4200 تومانی دارو بیش از سایر کالاها بود و دولت هم این نگرانی را دریافت کرد و طبق لایحه ای که به مجلس تقدیم شد، ارز ترجیحی دارو حذف نخواهد شد.

همایون سامه‌یح، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با بازارنیوز پیرامون مخاطرات حذف ارز 4200 تومانی دارو، نکات مهمی را یادآور شد که در کلیپ تصویری زیر مشاهده می‌کنید:

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: