bazarnews

کد خبر: ۹۸۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱
عضو کمیسیون اموزش، گفت:حاکمیت به معنای سه قوه موظف است که صادقانه مسائل را با مردم مطرح کند درموضوع رتبه بندی و محدودیت‌های بودجه‌ای این نیاز احساس می‌شود که برای شهروندان به ویژه فرهنگیان تشریح شود که در شرایط موجود امکان تامین بودجه متناسب با لایحه رتبه بندی امکان پذیر نیست.

به گزارش بازارنیوز: در مورد لایحه رتبه بندی معلمان گفت:اگرچه که لایحه رتبه بندی در برخی از مواد آن همچنان ابهاماتی دارد و باید برطرف شود اما مشکل عمده ما تامین بودجه آن است .

وی ادامه داد: بر طرف کردن ابهامات و جمع بندی لایحه رتبه بندی سخت نیست، تامین بودجه آن است که در حال حاضر محل اشکال است.

وی گفت:از این رو بزرگترین مانع ما برای تصویب این لایحه تامین بودجه است، کشور یکسری در آمد‌ها و یکسری هزینه‌هایی دارد، برای تامین بودجه مورد نیاز چنین طرح‌هایی ابتدا باید محل درآمد‌ها معین شود.

ویس کرمی گفت: آنچه مورد گلایه است این موضوع است که صادقانه صحبت نمی‌کنیم با مردم، حاکمیت به معنای سه قوه موظف است که صادقانه مسائل را با مردم مطرح کند درموضوع رتبه بندی و محدودیت‌های بودجه‌ای این نیاز احساس می‌شود که برای شهروندان به ویژه فرهنگیان تشریح شود که در شرایط موجود تامین بودجه متناسب با لایحه رتبه بندی آنچنان که از آن صحبت می شود، امکان پذیر نیست.

وی گفت:این که از سوی برخی برای خوشایند مردم موضوعی مطرح شود و از سوی دیگر برای تامین هزینه‌های آن کوتاهی شود صحیح نیست. از سوی دیگر اگر افرادی هم بخواهند با آینده نگری تذکری به جا برای جلوگیری از عواقب منفی تصویب آن دهند مانع و مخل رسیدن برخی از اقشار جامعه به مطالبات معرفی می‌شوند.

نماینده مردم لرستان گفت:همه مطالبات فرهنگیان به حق است و ما نیز به دنبال کمک به ارتقا وضعیت آن‌ها هستیم، اما توضیح و تشریح وضعیت موجود بسیار موثر است.

وی ادامه داد:بار مالی لایحه رتبه بندی بیش از مقادیر تخمین زده شده است و امکان تامین آن نیز در وضعیت موجود میسر نیست از این رو استفاده از کارشناسان بی طرف در رسانه ملی برای ارتباط مستقیم و رو در رو با شهروندان و گفت و گوی صادقانه با آنان بسیار موثر است چرا که با مخفی کاری و پوشاندن حقیقت کاری از پیش نخواهیم برد.

/میزان

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: