bazarnews

کد خبر: ۹۸۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۱
تا کنون آمار دقیقی از میزان خسارات به واحدهای مسکونی و ساختمانهای استان هرمزگان مشخص نشده و طبق اعلام بنیاد مسکن، نیروها و ماشین آلات بنیاد برای ارزیابی، تعیین خسارات و آواربرداری در حالت آماده باش به سر می‌برند.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر جزئیات خسارات به واحدهای مسکونی و ساختمانهای واقع در مناطق زلزله زده استان هرمزگان مشخص نیست و به محض اینکه ستاد حوادث استان تصمیمی مبنی بر اعزام ماشین آلات و ارزیابهای بنیاد مسکن به منطقه اتخاذ کند فعالیتهای بنیاد شامل ارزیابی، تعیین خسارات، آواربرداری و بازسازی آغاز می‌شود.

بنیاد مسکن در این زمینه به ایسنا اعلام کرد که اولین کسانی که به مناطق آسیب دیده اعزام می‌شوند گروههای امدادی و هلال احمر هستند و با تصمیم ستاد حوادث، ارزیاب‌ها و ماشین آلات بنیاد مسکن برای ارزیابی خسارات، آواربرداری و بازسازی واحدهای آسیب دیده وارد عمل خواهند شد.

بر اساس اعلام روابط عمومی بنیاد، نیروهای بنیاد در استان هرمزگان در حال اعزام به مناطق آسیب دیده هستند و به محض ارزیابی و تعیین خسارات، اطلاعات آن در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

بنابراین گزارش، ساعت ۱۵:۳۶ روز یکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۶.۴ ریشتر عمق ۱۸ کیلومتری منطقه لافت در استان هرمزگان را لرزاند و چند ثانیه پس از آن نیز زلزله‌ای دیگر به بزرگی ۶.۳ ریشتر همین منطقه را در عمق ۱۰ کیلومتری از زمین لرزاند. تا کنون یک فوتی و ۱۱ مصدوم گزارش شده است.

ایسنا/

برچسب ها: خسارت ، هرمزگان ، خانه
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: