bazarnews

کد خبر: ۹۸۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
عضو «کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری» مجلس شورای اسلامی گفت: تمام تلاش ما این است که لایحه رتبه‌بندی معلمان تا روز‌های آینده و قبل از اینکه بحث بودجه ۱۴۰۱ در مجلس مطرح شود، تعیین تکلیف شود.

به گزارش بازارنیوز، مهدی اسماعیلی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به سرنوشت طرح رتبه‌بندی معلمان و تداخل بررسی این طرح با لایحه بودجه ۱۴۰۱ در مجلس اظهار داشت: تمام تلاش ما این است که ان‌شاءالله این طرح به زودی به سر و سامان برسد.

وی با اشاره به تلاش چندین ماهه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس برای بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان در مجلس، تاکید کرد: پیرامون این بررسی‌ها نقاط ضعف و قوت لایحه رتبه‌بندی معلمان به خوبی مشخص شده است. همچنین این لایحه پیرو بررسی‌های متعدد یک بار به صحن مجلس آمده و یک بار هم به کمیسیون ارجاع شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه ایرادات لایحه رتبه‌بندی معلمان و پیشنهادات نمایندگان در رابطه با این لایحه در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری جمع‌بندی شده است، بیان داشت:  این لایحه در حال حاضر آماده بارگذاری در تقویم کاری مجلس است و ان‌شاءالله بتوانیم در چند روز آینده این لایحه را تعیین تکلیف کنیم.

وی با اشاره به سیر قانونی بررسی لایحه رتبه‌بندی‌معلمان در مجلس، تاکید کرد: اصلاحات لازم بر روی این لایحه اعمال شده است. همچنین اعتبار مورد نیاز این لایحه مد نظر قرار گرفته و توافق لازم با دولت صورت پذیرفته است.

اسماعیلی با بیان اینکه تاریخ اجرای رتبه‌بندی معلمان شهریور سال آینده است، اظهار داشت: نباید نگرانی برای فرهنگیان جامعه در زمینه بررسی این لایحه در مجلس ایجاد شود.

عضو «کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری» مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ان‌شاءالله سعی می‌کنیم تا آخر اسفند ماه سال جاری این قانون کارسازی شود و در دسترس همگان قرار گیرد.

این نماینده مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به ارائه بودجه سال ۱۴۰۱ در روز‌های ابتدایی آذر ماه، آیا این امر باعث نمی‌شود تا بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان به تاخیر بیفتد، اظهار داشت: تمام تلاش ما این است که این لایحه تا روز‌های آینده و قبل از اینکه بحث بودجه ۱۴۰۱ در مجلس مطرح شود، تعیین تکلیف شود.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: