bazarnews

کد خبر: ۹۸۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶
معاون وزیر راه با بیان این‌که مذاکره برای ورود فناوری‌های نوین ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن ادامه دارد، گفت: ۴ گروه سازنده امکان ورود به این طرح را دارند.

محمود محمودزاده اظهار کرد: در حال مذاکره برای ورود فناوری‌های نوین ساخت و ساز هستیم. تکنولوژی‌هایی که می‌تواند با نیاز‌های کشور همخوان باشد مورد بررسی قرار می‌گیرد که یک موضوع فرعی است.

وی تصریح کرد: در زمان حاضر هر پروژه‌ای که آماده شروع شود، استان‌ها بر اساس ۴ دسته سازنده وارد اجرا می‌شوند؛ در یک دسته متقاضیان عملیات ساخت و ساز را انجام می‌دهند که به آن «خویش فرما» می‌گوییم.

وی با بیان این‌که دولت به این حوزه ورود نمی‌کند، ادامه داد: دسته دوم تعاونی‌های مسکن هستند؛ البته تعاونی‌های خوشنامی که قبلا هم فعالیت داشته‌اند و شورای مسکن استان‌ها عملکرد مطلوب آن‌ها را تایید می‌کند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که گروه سوم سازندگان حرفه‌ای هستند، گفت: این دسته شامل انبوه‌سازان و پیمانکاران هستند که بسته به شرایط، ظرفیت، صلاحیت و کارنامه‌ای که دارند با تایید شورای مسکن استان‌ها وارد ساخت و ساز نهضت ملی مسکن می‌شوند.

محمودزاده بیان کرد: دسته چهارم هم شرکت‌هایی داخلی و خارجی هستند که ساخت و ساز مسکن را به‌صورت صنعتی انجام می‌دهند. مشوق‌هایی را برای این موضوع طراحی کرده‌ایم تا هم شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران داخلی به این سمت سوق پیدا کنند و هم این‌که امکان ورود فناوری‌های نوین ساخت و ساز وجود داشته باشد تا بتوانیم همزمان با ساخت واحد‌ها تاثیر عملی و اجرایی روی ارتقا کیفیت صنعت ساختمان کشور را نیز داشته باشیم.

/تسنیم

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: