bazarnews

کد خبر: ۹۸۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۲
یخچال بدون شک مهم ترین و اصلی ترین وسیله در خانه می باشد و همین دلیلی برای این است که کمترین مسئله و خرابی ای که در این دستگاه پیش بیاید منجر به جلب توجه مصرف کننده شود، اگر یخچال شما نشتی آب دارد در ادامه با بررسی علت نشتی آب یخچال با ما همراه باشید تا علاوه بر بررسی دلایل بروز این مشکل نحوه رفع این مشکل را به شما عزیزان معرفی نماییم.

 

علت نشت آب از یخچال چیست؟

چرا یخچال نشتی آب دارد؟

گرفتگی در تخلیه یخچال چگونه منجر به نشتی آب می شود؟

خرابی لاستیک درب از علل نشتی آب یخچال

نشتی شلنگ تخلیه چگونه منجر به نشت آب از یخچال می گردد؟

یخ زدن لوله اواپراتور علت نشت آب از یخچال

نتیجه گیری از دلیل نشتی آب از یخچال فریزر

چرا یخچال نشتی آب دارد؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در زمان استفاده از یخچال و یا حتی در زمان کار آن با چکه کردن آب یا نشتی آب از آن مواجه شوید، اما هر چیزی را که بررسی می کنید نتوانید بفهمید که دلیل نشت آب از آن چیست، چنانچه با این مشکل مواجه شده اید و نمی دانید که چرا یخچال نشتی آب دارد؟ باید به شما بگوییم که این مشکل از آن دسته مواردی نیست که بتوان گفت صرفا یک دلیل دارد، بلکه منشاء های مختلفی دارد که در ادامه آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد:

  • گرفتگی در تخلیه یا فاضلاب یخچال
  • خرابی لاستیک درب یخچال از دلایل نشت آب از دستگاه
  • نشتی در شلنگ تخلیه
  • پویشده شدن اواپراتور از یخ

کاربران گرامی؛ در صورتی که از یخچال های بوش استفاده می کنید و با بروز خرابی در این دستگاه ها مواجه شده اید می توانید برای رفع مشکل خود از خدمات تعمیر یخچال بوش در شهر خود استفاده کنید.

گرفتگی در تخلیه یخچال چگونه منجر به نشتی آب می شود؟

یکی از رایج ترین دلایل چکه کردن آب از یخچال گرفتگی در فاضلاب یخچال یا تخلیه آن می باشد، اغلب مصرف کنندگان نحوه رفع این مشکل را نمی دانند و در اغلب برای رفع آن بی دلیل نیازمند کمک تعمیرکار خواهند شد، اما در صورتی که مطمئن هستید مشکل دستگاه شما از از همین بابت است نگران نباشید، در ادامه نحوه رفع این مشکل را به شما آموزش خواهیم داد:

  • ابتدا یک سیم مفتول باریک بردارید و به آهستگی به سوراخ فاضلاب یخچال فرو کنید.
  • سپپس مقداری آب جوش به داخل سوراخ بریزید.
  • سیم مفتول را برداشته و چندبار دیگر به داخل سوراخ درین یا فاضلاب یخچال فرو کنید.

کاربران گرامی؛ در صورتی که از یخچال های اسنوا استفاده می کنید و با بروز خرابی در این دستگاه مواجه شده اید می توانید برای رفع مشکل خود از خدمات تعمیر یخچال اسنوا در شهر خود بهره مند شوید.

خرابی لاستیک درب از علل نشتی آب یخچال

شاید در نگاه اول خرابی در لاستیک درب یخچال هیچ ربطی به نشتی آب از یخچال نداشته باشد، اما زمانی که به پای صحبت تعمیرکاران لوازم خانگی میشینیم میبینیم که معتقدند یکی از اصلی ترین علل نشت آب از یخچال خرابی لاستیک های دور درب می باشد، در ادامه به بررسی این مشکل می پردازیم:

  • لاستیک دور درب را به طور کامل و سانتی متر به سانتی متر چک کنید که مشکلی وجود نداشته باشد و هوای خانه به درون یخچال نرود، در صورتی که هموای داخل خانه راهی برای رفتن به داخل یخچال پیدا کند بر اساس انتقال رطوبت و برخورد هوای سرد و گرم مقداری آب به شکل شبنم در یخچال ایجاد می شود.
  • به مرور زمان این مشکل می تواند منجر به نشت آب از یخچال گردد.
  • علاوه بر این این مشکل فقط نمی تواند از سوی لاستیک درب باشد بلکه مشکل در بسته نشدن درب به شکل صحیح می تواند در این مشکل تاثیر گذار باشد، برای مثال اگر دستگاه تراز نباشد درب یخچال به طور درست بسته نشود و هوا به داخل یخچال کشیده شود.

کاربران گرامی؛ در صورت استفاده از یخچال دوو و بروز خرابی در این دستگاه می توانید برای رفع عیب دستگاه خود از خدمات تعمیر یخچال دوو در شهر خود استفاده کنید.

علت نشت آب از یخچال چیست؟

نشتی شلنگ تخلیه چگونه منجر به نشت آب از یخچال می گردد؟

مخزن تخلیه یا فاضلاب یخچال یک شلنگ مخصوص دارد که مایعاتی و ذرات از سوی آن انتقال پیدا می کنند، به طبع اگر در این شلنگ نشتی ایجاد گردد مشکل نشت آب در یخچال رخ خواهد داد و علت نشت آب از یخچال خواهد بود.

  • برای رفع این مشکل باید ابتدا یخچال را بر عکس کنید تا بتوانید به پشت آب دسترسی داشته باشید، پشت کندانسور یک شلنگ وجود دارد که مربوط به فاضلاب یخچال می باشد و شلنگ تخلیه نام دارد.
  • شلنگ را به ست گرفته و به آرامی به سویی بکشید تا امکان تشخیص نشتی یا شکاف ایجاد شود.
  • در صورتی که نشتی را تشخیص دادید به صورت دقیق اقدام به تعویض شلنگ کنید.

 

یخ زدن لوله اواپراتور علت نشت آب از یخچال

یکی از رایج ترین علل چکه کردن آب از یخچال در دستگاه های دیفراست یخ گرفتگی لوله اواپراتور می باشد، برای رفع این مشکل به شما توصیه می کنیم تا پوشش اواپراتور را بردارید و ببینید که آیا دچار یخ گرفتگی شده است یا نه اگر دچار یخ گرفتگی شده است در ادامه بر طبق دستورالعملی که به شما ارائه می کنیم پیش روید تا مشکل دستگاه شما رفع گردد.

  • ابتدا چک کنید که کمپرسور دستگاه شما به درستی کار می کند یا نه، اگر کار نمی کرد و از سوی فریزر صدایی شبیه به وز وز می آمد به احتمال زیاد سیستم دیفراست دستگاه شما با ایراد جدی مواجه است.
  • پوشش اواپاتور را برداید، در صورتی که یخ گرفتگی مشاهده کردید باید از خدمات تعمیرات سیستم دیفراست باید استفاده کنید.

 

نتیجه گیری از دلیل نشتی آب از یخچال فریزر

تا به اینجا دلایل نشتی آب از یخچال فریزر را به طور کامل به شما عزیزان توضیح دادیم، در این بخش قصد داریم تا به بررسی مواردی بیاندازیم که با رعایت آن ها می توانید از مشکل در دستگاه خو جلوگیری کنید:

  • ابتدا به این موضوع دقت داشته باشید که درب یخچال شما به درستی بسته شود و لاستیک مشکل به خصوصی نداشته باشد و هوا وارد یخچال شما نشود.
  • اگر یخچال شما از نوع دیفراست می باشد فرایند یخ زدایی آن را همواره چک کنید تا به درستی انجام شود.
  • علاوه بر این هر چندوقت از عدمگرفتگی درین یا فاضلاب یخچال اطمینان حاصل کنید.

 

 

 

 

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: