bazarnews

کد خبر: ۹۸۹۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
رئیس ستاد ملی مبارزه با قاچاق کالا و ارز مطرح کرد؛
رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، فرهنگ سازی عمومی را پیش شرطی مهم برای مقابله با کالا‌های قاچاق دانست

مبارزه با قاچاق کالا، نیازمند فرهنگ‌سازی بیشتری است

گروه بازرگانی بازارنیوز- بهزاد قبادی؛ «علی مویدی خرم آبادی» رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در اختتامیه نخستین همایش پویش ملی تبلیغات هوشمندانه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: ۸۰ درصد فرایند مبارزه با قاچاق کالا و ارز کار پیشگیری بوده و ۲۰ درصد مابقی آن شامل کار‌های مقابله‌ای می‌شود.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: هر حاکمیتی نیاز به بخش قهری و برخوردی دارد؛ هر چقدر در این بستر سرمایه گداری کنیم، در حوزه مقابله‌ای شاهد کاهش هزینه‌ها خواهیم بود.

وی با بیان این که من‌ متعجبم که چرا تابلو ستاد رو به عنوان ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعیین کرده‌اند بیان داشت: کار من و همکارانم بستر سازی برای تجارت است و باید تابلو ستاد تسهیل سازی تجارت بر سر در ستاد نصب می‌شد. این پیشنهاد را می‌دهم که با اجازه رهبری و رییس جمهور این تابلو خشن را تغییر دهیم.

مویدی در ادامه گفت: اگر امروز شاهد مشکلات اجتماعی هستیم که متناسب با حکومت اسلامی ما نیست به این خاطر است که در فرهنگ‌سازی هیچ اقدام مهمی انجام نداده و طی این ۴۰ سال بیشتر به کار فیزیکی پرداختیم تا کار فرهنگ‌سازی.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برنامه پویش ملی تبلیغات هوشمندانه را گام نخست تلقی کرد و پیرامون آن خاطر نشان ساخت: با توجه به این امر گام‌های بعدی ما باید طوری باشد که به مردم برای خرید نیاز‌های خود به محصولات داخلی روی بیاورند. این کار نیاز به منابع و وقت بیشتری دارد.

وی تاکید کرد: ستاد تلاش خواهد کرد گام‌های بعدی را موثرتر و دقیق‌تر برخواهد داشت و راهکار‌های پیشگیری از ورود کالای قاچاق که اکنون به ضربه‌های مهلکی به سرمایه‌های داخلی ما میزند را مشخص خواهد کرد.

مویدی در پایان اظهار کرد: از همه کسانی که در این مسیر همراه ستاد بودند و در اجرای چنین همایشی همکاری کردند، چه در تهران و چه استان‌های دیگر، تشکر می‌کنم و انشاالله بتوانیم در راستای فرمایشات رهبری برای کاهش قاچاق در کشور اقدامات موثری داشته باشیم.

پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: