bazarnews

کد خبر: ۹۸۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۴
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه مجلس موافق ادامه رویه ارز۴۲۰۰ نیست، گفت: متاسفانه از آنجایی که نظارت کافی بر توزیع ارز ۴۲۰۰ تومانی وجود نداشته است، ارز دولتی تاثیری در سفره مردم نداشت و فقط به جیب دلالان رفت.

غلامرضا مرحبا در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، گفت: متاسفانه از آنجایی که نظارت کافی بر توزیع ارز ۴۲۰۰ تومانی وجود نداشته است، ارز دولتی تاثیری در سفره مردم نداشت و فقط به جیب دلالان رفت.

این نماینده مجلس تصریح کرد:مجلس موافق ادامه این رویه نیست، اما معتقدیم که نباید یک دفعه درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی تصمیم گرفته شود و این کار باید کاملا منطقی و حساب شده پیش برود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: اگر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بدون در نظر گرفتن تاثیرات آن و به یک باره حذف شود، قیمت‌ها به شدت افزایش می‌یابد.

این نماینده مجلس اظهارداشت: از طرف دیگر، فاصله قیمت بسیاری از کالا‌هایی که با ارز ترجیحی وارد شده، با کالا‌هایی که با ارز آزاد وارد شده است، چشمگیر نیست.

مرحبا بیان داشت: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از این جهت مهم است که باعث می‌شود دیگر سودجویان منابع ارزی کشور را اتلاف و حیف و میل نکنند، اما مجددا تاکید می‌کنم که نباید این تصمیم به یک باره و بدون در نظر گرفتن جایگزین برای آن انجام شود.

میزان/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: