bazarnews

کد خبر: ۹۸۹۴۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶
اگر در زمینه‌های صنعتی فعالیت دارید، میدانید که برای دستگاه‌های شما قطعات مختلفی نیاز است و در این متن شما با چند نمونه از آن‌ها آشنا می‌شوید.

اگر به طور کلی با دستگاه هایی سر و کار داشته اید که برای فرایند های صنعتی ضروری می باشند، باید به احتمال زیاد با قطعات مختلفی که در ساختار آن ها نیز به کار رفته، آشنایی داشته باشید. این قطعات نقش های فراوانی می توانند داشته باشند از جمله افزایش طول عمر مفید، افزایش توان، افزایش بازده عملی و ... . آشنایی با این قطعات بسیار مهم است. زیرا ممکن است دستگاه هایی که با آن ها کار می کنید، دچار مشکلات خاصی شوند و اگر نتوانید قطعات مورد نیاز برای بهبود عملکرد آن ها را بیابید، ممکن دستگاه به طور کلی از کار می افتد و خرید دستگاه طبیعتا خرج بیشتری نسبت به خرید قطعه دارد.

اگر به دستگاه های صنایع مختلف نگاه کنید، متوجه می شوید که بیشتر این دستگاه ها در یک چیز مشترک هستند و آن هم این است که اساس کار بیشتر آن ها وابسته به نوعی حرکت در ساختار آن ها می باشد. این حرکت می تواند به صورت عمودی، افقی، مورب، منحنی،دایره ای، قابل تغییر و... باشد. حال ممکن است این حرکت دچار مشکلاتی شود. مثلا ممکن است این حرکت دچار اصطکاک شود و به عملکرد دستگاه آسیب بزند. یا ممکن است گرمای زیادی تولید کند و به قطعات دیگر درون دستگاه آسیب بزند. یا به طور کلی حرکت به درستی صورت نگیرد و فرایند مد نظر ما را به اتمام نرساند.

قطعات زیادی در بازار وجود دارند که صرفا برای رفع این گونه مشکلات، می توان خریداری نمود. با به کارگیری این قطعات شما می توانید دستگاه هایی که با آن ها کار می کنید را از نظر عملکرد بهبود ببخشید و طول عمر آن ها را نیز افزایش دهید.

برای اینکه بدانید به کدام قطعات بیشتر نیاز دارید ویا اینکه کدام قطعات از اولویت بالاتری برخوردار هستند، با به طور دقیق با دستگاه های خود آشنا باشید. تمامی ویژگی های این دستگاه ها مانند ابعاد، برند، نوع دستگاه و ... باید برای شما مهم باشند زیرا اگر اطلاعات کافی را نداشته باشید یا اطلاعاتی نادرست داشته باشید، ممکن است قطعاتی را خریداری کنید که زیاد مناسب دستگاه های مورد استفاده تان نباشد. و اگر از این قطعات در دستگاه هایتان استفاده کنید بازهم ممکن است خسارت مالی زیادی به شما وارد شود.

 

پرکاربردترین قطعات و سیستم‌های اتوماسیون صنعتی

پس بهتر است حتما تحقیقات لازم را انجام دهید تا برای شما مشکلی پیش نیاید و گزینه ای را خریداری کنید که برای شما به صرفه تر باشد و عملکرد دستگاه شما را بهبود بخشد و همچنین با بودجه ای که دارید بسیار سازگار تر باشد.

با خواندن این متن شما با سه نمونه از مهمترین و پر کاربردترین قطعات صنعتی که در بسیاری از دستگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند، آشنا تر خواهید شد.

ریل و واگن

ریل و واگن یا لینیر گاید ، از ریل و واگن تشکیل می شود.واگن روی ریل قرار می گیرد و حرکت رفت و برگشتی می کند.حرکت واگن روی ریل به دلیل وجود ساچمه های بسیار ریزی در بلوک واگن است که بین واگن و ریل قرار دارند.

ساختار این ساچمه های ریز به صورتی است که با کوچکترین برخوردی شروع به حرکت می کنند و همین امر یکی از بزرگترین مزایای ریل و واگن یا همان لینیرگاید محسوب می شود.اصولا ریل و واگن به این منظور طراحی شده است که حین حرکت اجسام مختلف ، آن ها را در یک مسیر خطی نگه دارد و مانع از انحراف آن ها از مسیر خطی مورد نظر شود.

همان طور که گفته شد حرکت واگن روی ریل اصطکاک بسیار کمی دارد که این امر به دلیل ساختار خاص ساچمه های به کار رفته در بلوک واگن می باشد.با توجه به این اصطکاک کم ، برای حرکت اجسام بسیار بزرگ و سنگین هم می توان از لینیرگاید استفاده کرد.همچنین به دلیل طراحی خاصی که ریل و واگن ها دارند می توان علاوه بر حرکت افقی ، از لینیر گاید ها برای جهت دهی و کنترل حرکت عمودی اجسام نیز استفاده کرد.

کوپلینگ

کوپلینگ قطعه ای است که دو شفت از دو قطعه ی مختلف را به یکدیگر وصل می کند. کوپلینگ درواقع واسطه‌ای است بین شفت خروجی یک تولید کننده حرکت (محرک) و شفت ورودی یک دریافت کننده نیروی حرکتی (متحرک).شفت با قرارگیری بین محرک و متحرک، نیرو و گشتاور را از یکی به دیگری انتقال می‌دهد.همچنین کوپلینگ موجب اتصال صحیح شفت‌ها به یکدیگر می‌شود. 

 شد وظیفه کوپلینگ انتقال قدرت از یک محور محرک به یک محور متحرک می باشد. البته در کنار این وظیفه ی اصلاح خطاهای ناشی از هم راستا نبودن محورها را نیز بر عهده دارد. و البته جذب ارتعاشات و عدم انتقال حرارت نیز از دیگر وظایف این محصول محسوب می شوند. در ادامه ضرورت هر کدام از این وظایف را توضیح داده ایم.

سروو موتور

سروو موتورصنعتی  یک دستگاه الکتریکی است که می تواند با دقت بسیار بالا فشار و یا چرخش یک شی است. اگر می خواهید در برخی از زوایای خاص یا مسافت بچرخید و شیء کنید ، از سروو موتور استفاده می کنید. این فقط از یک موتور ساده ساخته شده است که از طریق مکانیسم سروو اجرا می شود . در صورت استفاده از موتور از نوع DC استفاده شده و به آن موتور سروو موتور گفته می شود و اگر موتور AC باشد ، آن را موتور سرو (AC) می نامند. ما می توانیم در یک بسته بندی کوچک و سبک وزن ، یک سروو موتور بسیار گشتاور تولید کنیم. با این ویژگی ها ، آنها در بسیاری از برنامه ها مانند ماشین اسباب بازی ، هلیکوپترها و هواپیماهای RC ، رباتیک ، ماشین و غیره مورد استفاده قرار می گیرند.

این یک سیستم حلقه بسته است که در آن از سیستم بازخورد مثبت برای کنترل حرکت و وضعیت نهایی شفت استفاده می شود. 
در اینجا سیگنال ورودی مرجع با سیگنال خروجی مرجع مقایسه می شود و سیگنال سوم توسط سیستم بازخورد تولید می شود. و این سیگنال سوم به عنوان سیگنال ورودی برای کنترل دستگاه عمل می کند. این سیگنال تا زمانی که سیگنال بازخورد تولید شود وجود دارد یا بین سیگنال ورودی مرجع و سیگنال خروجی مرجع تفاوت وجود دارد. بنابراین وظیفه اصلی سرومکانیسم حفظ خروجی یک سیستم با مقدار مطلوب در حضور نویزهاست.

اتوماسیون صنعتی لاین حرکت

 

پرکاربردترین قطعات و سیستم‌های اتوماسیون صنعتی

سایت لاین حرکت انواع کوپلینگ ها، سروو موتورها، کوپلینگ ها و بسیاری از قطعات الکتریکی و مکانیکی دیگر را با بهترین کیفیت، بهترین برندها و بهترین قیمت ها به فروش می رساند. شما همین الان می توانید با تماس با ما تمامی اطلاعات مورد نیاز جهت خریداری کوپلینگ مد نظر خود را دریافت کنید.

همین حالا تماس بگیرید:
021-33975009  021-33975008  021-36056770  021-36058827  021-36058599


شما می توانید با مشاورین سایت لاین حرکت تماس بگیرید و تمامی اطلاعات و راهنمایی هایی که نیاز دارید را از آن ها دریافت کنید. مشاورین ما در انتخاب محصول نیز شما را راهنمایی خواهند کرد تا شما بتوانید بهترین محصول که مناسب استفاده در دستگاه های مد نظرتان باشد و همچنین از نظر قیمت کاملا به صرفه باشد را خریداری نمائید.

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: