bazarnews

کد خبر: ۹۹۰۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲
نادری، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری معادن و فلزات ایران گفت: تحریم‌ها حذف ایران از مبادلات تجاری بین المللی را هدف قرار داده، اما تا زمانی که صادرات فولاد ارز آوری دارد، نباید این فرصت را از دست بدهیم.

«امیرحسین نادری» در نشست استراتژیک با عنوان " چشم انداز فولاد ایران - فرصت‌ها و چالش‌ها " در اندیشکده سیاستگذاری و مطالعات صنعت و معدن افزود: تحریم‌ها یکی از مهم‌ترین چالش‌های صنعت فولاد است، زیرا دشمن با اعمال تحریم‌ها به دنبال حذف ایران از تجارت جهانی است.

ایران از نظر ژئوپلتیکی از جایگاه مهمی در منطقه برخوردار است
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری معادن و فلزات ایران یادآورشد: ایران از نظر ژئوپلتیکی از جایگاه مهمی در منطقه برخوردار است، ولی آن‌ها با اعمال تحریم‌ها و حذف ایران از مبادلات بین المللی برای جلوگیری از توسعه ایران، خواب‌هایی دیده اند.

نادری اظهارداشت: قرار است که خط لوله گاز از ترکمنستان به افغانستان، پاکستان و در نهایت به هند برسد و با رسیدن گاز به هند این کشور که ۳۰ میلیارد تن سنگ آهن دارد و به دریا نیز دسترسی دارد در حوزه صنعت فولاد می‌تواند تحولات بزرگی را به وجود آورد.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری معادن و فلزات ایران بیان کرد: انتقال گاز قطر به بحرین و عمان با توجه به سرمایه گذاری عمان در حوزه بندری این کشور می‌تواند در حمل و نقل آهن اسفنجی و گندله با کشتی‌های بزرگ ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تنی این محصولات را به مراکز فولادسازی به سهولت حمل کند.

با وجود تحریم‌ها ما نباید از توسعه صنعت فولاد کشور دست برداریم و اگر تلاش نکنیم با حذف ایران از تجارت بین المللی قیمت تمام شده و هزینه‌های صنعت فولاد کشور افزایش زیادی خواهد داشت

نادری تصریح کرد: با وجود تحریم‌ها ما نباید از توسعه صنعت فولاد کشور دست برداریم و اگر تلاش نکنیم با حذف ایران از تجارت بین المللی قیمت تمام شده و هزینه‌های صنعت فولاد کشور افزایش زیادی خواهد داشت.

قطعی برق به یکی از مشکلات صنعت فولاد تبدیل شده است
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری معادن و فلزات ایران تاکید کرد: در حالی که کشور بیش از ۸۰ هزار مگاوات برق تولید می‌کند قطعی آن به یکی از مشکلات صنعت فولاد تبدیل شده در حالی که ما نباید فرصت‌های صادراتی خود را از دست بدهیم.

رئیس اندیشکده سیاستگذاری و مطالعات صنعت و معدن ایران در این نشست گفت: صنعت فولاد ایران نیازمند یک نقشه راه جامع، راهبردی، کاربردی و عملیاتی است که باید همه فعالان صنعت فولاد، در این زنجیره نقش آفرینی کنند.

«احسان نمازی زاده» بیان کرد: تاکنون ثابت شده است که شرکت‌های فولادی دولتی از مدیریت ناکارآمد رنج می‌برند و برای تداوم توسعه صنعت فولاد کشور باید به جانشین پروری در این صنعت توجه جدی شود.

صنعت فولاد در رشد اقتصادی و افزایش تولید ناخالص داخلی کشور نقش مهمی دارد
رئیس اندیشکده سیاستگذاری و مطالعات صنعت و معدن ایران اظهارداشت: صنعت فولاد در رشد اقتصادی و افزایش تولید ناخالص داخلی کشور نقش مهمی دارد و برای توسعه این صنعت به آموزش، جانشین پروری و موزش آدیپلماسی فولاد بیش از پیش باید توجه شود.

شایان ذکر است که در نشت استراتژیک با عنوان " چشم انداز فولاد ایران - فرصت‌ها و چالش ها" عصر سه شنبه در اندیشکده سیاستگذاری و مطالعات صنعت و معدن دست اندرکاران، کارشناسان و متخصصان فولادی چالش‌ها و راهکار‌های توسعه صنعت فولاد کشور را بررسی کردند.

/بازار

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: