bazarnews

کد خبر: ۹۹۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱
وزیر اقتصاد خبر داد؛
وزیر اقتصاد در مراسم افتتاح سامانه ایکس ری کانتینری، از ضافه شدن ۱۷ دستگاه ایکس‌ری به گمرکات کشور خبر داد

17 دستگاه ایکس‌ری به گمرکات کشور اضافه می‌شود

گروه بازرگانی بازارنیوز؛ «سید احسان خاندوزی» در مراسم افتتاح سامانه ایکس ری کانتینری با حضور وزیر اقتصاد و معاون اول رئیس‌جمهور، اظهار داشت: هوشمند شدن نظارت‌ها با استفاده از تولیدات داخلی یکی از نقاط قابل توجه در نظام گمرکی و فرایند تجارت محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شاهد هستیم این دستگاه‌ها از ۱۵ به ۱۷ دستگاه افزایش یافته است، افزود: در طول دو سال آینده بیش از ۱۷ دستگاه ایکس‌ری دیگر به دستگاه‌های موجود در گمرک اضافه می‌شود و در همین راستا در سه ماه آینده هر ماه یک افتتاح جدید شاهد هستیم.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه هوشمندسازی رویکرد قطعی دولت سیزدهم به شمار می‌رود و می‌توان از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان با استفاده از هوش مصنوعی استفاده کرد، گفت: تولید دستگاه‌های هوشمند در گمرک در داخل کشور و توسط وزارت دفاع و بخش خصوصی انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه متصل کردن سایر سامانه‌های اقتصادی در حوزه تجارت و گمرک مدنظر است، تصریح کرد: در حد وسع خود سامانه‌های زیرمجموعه وزارت اقتصاد را با جدیت یکپارچه خواهیم کرد تا بتوانیم حکمرانی دقیقی در اقتصاد داشته باشیم.

خاندوزی افزود: در حوزه مالیاتی، بانکی و گمرکی چاره‌ای جز اتصال سامانه‌های اقتصادی نداریم و از سایر بخش‌های اقتصادی و مدیریتی تقاضا می‌کنیم که به این سامانه بپیوندند چرا که در این حالت قاچاق کالا و فرار مالیاتی کاهش می‌یابد و از سوء‌استفاده جلوگیری می‌شود.

 

پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: