bazarnews

کد خبر: ۹۹۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس برای اجرای تبصره‌های ۱۸ و ۱۴ بودجه سال ۱۴۰۰ مجموعا ۵۰ هزار میلیارد تومان برای اشتغالزایی و محرومیت‌زدایی مناطق محروم در نظر گرفت که با مخالفت دولت قبلی مواجه شد.

احمد محرم زاده در جلسه علنی امروز- سه شنبه- مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل(۴۴) قانون اساسی در مورد نحوه اجرای بند(الف)تبصره(۱۸) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور اظهار کرد: مجلس در خصوص مصوبه تبصره‌های ۱۸ و ۱۴ بودجه سال ۱۴۰۰ مجموعا ۵۰ هزار میلیارد تومان برای اشتغالزایی و محرومیت زدایی مناطق محروم در نظر گرفت که با مخالفت دولت قبلی مواجه شد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر تبصره‌ها عملیاتی نشود محرومیت مناطق محروم بیشتر خواهد شد، افزود: ۸ ماه از زمان اجرای قانون می‌گذرد اما اقدام مثبتی انجام نگرفته است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از وزیر امور اقتصادی و دارایی خواست نسبت به عملیاتی کردن تبصره‌های ۱۴ و ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ اهتمام جدی داشته باشد تا به واسطه آن جلوی بیکاری و محرومیت مناطق محروم گرفته شود و زمینه اشتغال برای جوانان و ارائه وام کم بهره فراهم شود.

وی با بیان اینکه تاکنون این مهم انجام نشده است و شاهد افزایش محرومیت‌ها در مناطق محروم هستیم، گفت: دولت انقلابی و فساد ستیز و وزیر امور اقتصادی و دارایی نسبت به عملیاتی کردن تبصره‌ها و رفع بیکاری جوانان در مناطق محروم و فراهم کردن تسهیلات کم بهره اقدام کند.

همچنین در این نشست کمال علی‌پور خنکداری پس از استماع گزارش کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در خصوص نحوه اجرای بند(الف) تبصره (۱۸) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور گفت: در بودجه سال ۱۴۰۰ به یکی از چالش‌های مهم اقتصادی یعنی اشتغال، بیکاری و تولید توجه کردیم و در بودجه امسال ۳۲ هزار میلیارد تومان برای اشتغال و تولید از محل تبصره ۱۴ در نظر گرفته شد.

وی اضافه کرد: ما نمی‌خواهیم که ۳۲ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده در بند (الف) تبصره ۱۸ به عنوان اهرمی برای به میدان آمدن بانک‌ها برای کمک به بهبود اعتبارات استفاده شود، بلکه به دنبال آن هستیم این اعتبار که به صورت نقد از محل هدفمندی یارانه ها در نظر گرفته شده، پرداخت و اجرایی شود.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه، جویبار سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با وجود گذشت ۹ ماه از سال تسهیلاتی به طرح‌های مربوط به اشتغال داده نشده است و همکاران ما گزارش مربوطه را به معاونت نظارت نداده اند تا بتوان از دولت در این رابطه سوال کرد؟

/ایرنا



نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: