bazarnews

کد خبر: ۹۹۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸
آمار‌های جهانی نشان می‌دهد در سال ۲۰۲۰ ارزش جهانی صادرات انگور تازه، حدود ۹ میلیارد دلار بوده که ایران نیز با صادراتی به ارزش حدود ۶ میلیون دلار در جایگاه ۳۸ دنیا قرار دارد.

محصول انگور از جمله میوه‌هایی است که به صورت خشک شده و یا تازه خوری مصرف می‌شود و کشور ایران نیز به عنوان یکی از تولیدکنندگان این محصول غالبا خشک شده آن را تحت عنوان کشمش در بازار‌های جهانی به فروش می‌رساند. با این وجود با تحقیقاتی که از سوی موسسات تحقیقاتی کشور صورت می‌گیرد سعی شده است ارقامی که مناسب تازه خوری است را پرورش بدهند تا در بخش فروش انگور تازه نیز در دنیا صاحب جایگاه شویم.

در سال ۲۰۲۰ ایران با رقم زدن صادراتی به ارزش حدود ۶میلیون دلار در جایگاه ۳۸ صادرکنندگان انگور تازه قرار گرفته است

صادرات ۶ میلیون دلاری انگور تازه ایران در ۲۰۲۰
با این وجود بر اساس آمار منتشر شده در سال ۲۰۲۰ ایران با رقم زدن صادراتی به ارزش حدود ۶ میلیون دلار در جایگاه ۳۸ صادرکنندگان انگور تازه قرار گرفته است.

این آمار‌ها همچنین نشان می‌دهد: ایران در مدت نامبرده صادرات انگور تازه را نسبت به سال ۲۰۱۹ به میزان ۱.۳ درصد کاهش داده است.

آمار‌ها می‌گوید: فروش بین المللی انگور تازه صادر شده از همه کشور‌ها در سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۸.۹۴ میلیارد دلار آمریکا بوده است و به این ترتیب نسبت به ارزش صادرات این محصول در سال ۲۰۱۹ بیش از ۵ درصد رشد داشته است.

۵ صادر کننده برتر انگور در جهان
داده‌های آماری می‌گوید: در سال ۲۰۲۰ کشور‌های «چین، پرو، شیلی، ایتالیا و ایالات متحده» ۵ صادر کننده برتر بوده اند و بیش از نیمی از کل انگور تازه ارسال شده به بازار‌های جهانی را تامین کرده اند.

آمار‌ها حاکی از این است: چین به عنوان بزرگترین صادر کننده در سال ۲۰۲۰ بیش از یک میلیارد دلار انگور تازه به بازار‌های جهانی ارسال کرده است و سهمی ۱۳ درصدی از این بازار را به خود اختصاص داده است.

آمار‌ها همچنین نشان می‌دهد: کشور پرو نیز صادراتی به ارزش ۹۹۱ میلیون دلار داشته و با گرفتن سهمی ۱۱ درصدی از بازار در جایگاه دوم صادرکنندگان قرار دارد.

از سوی دیگر آمار‌ها می‌گوید: شیلی نیز در مدت نامبرده صادراتی ۹۲۴ میلیون دلاری داشته است و به عنوان سومین صادر کننده برتر سهمی ۹ درصدی از بازار را به نام خود ثبت کرده است.

بر اساس داده‌های منتشر شده: ایتالیا صادراتی به ارزش ۸۳۲ میلیون دلار داشته و ایالات متحده نیز صادراتی ۸۲۲ میلیون دلاری رقم زده است و به این ترتیب در جایگاه چهارم و پنجم دنیا قرار دارند.

آمار‌ها همچنین حاکی از این است: «هلند، آفریقای جنوبی، اسپانیا، استرالیا، هنگ کنگ، هند، مصر، ترکیه، ازبکستان و برزیل» نیز در جایگاه ششم تا پانزدهم دنیا قرار گرفته اند. به این ترتیب ۱۵ کشور برتر بیش از ۹۳ درصد از انگور تازه صادر شده را روانه بازار‌های جهانی کرده اند.

کشور‌های آسیایی در سال ۲۰۲۰ مجموعا بالغ بر ۲۶ درصد از بازار صادراتی انگور تازه را تامین کرده اند

کشور‌های اروپایی در جایگاه اول صادرات انگور تازه| کشور‌های آسیایی در جایگاه دوم
آمار‌ها همچنین نشان می‌دهد: از منظر قاره ای، تامین کنندگان در کشور‌های اروپایی بالاترین ارزش دلاری انگور تازه را در بازار‌های بین المللی در طول سال ۲۰۲۰ رقم زده اند. به طوری مجموعا صادراتی به ارزش ۲.۵ میلیارد دلار انجام داده اند که معادل ۲۷.۵ درصد از کل انگور جهانی را فروخته اند.

آمار‌ها می‌گوید: صادرکنندگان آسیایی با ۲۶.۳ درصد در جایگاه دوم قرار دارند. در حالی که ۲۲.۷ درصد از محموله‌های جهانی انگور از آمریکای لاتین ارسال شده است و به این ترتیب در جایگاه سوم قرار دارند.

/بازار

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: