bazarnews

کد خبر: ۹۹۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۷
کارشناس صنعت بیمه گفت: بزرگترین ظلم و ناجوانمردی که آمریکایی‌ها و کشور‌های عضو برجام انجام دادند، تحریم بیمه‌های اتکایی ایران است.

حمیدرضا حاجی‌اشرفی اظهار داشت: اصولاً صنعت بیمه در نیا نیازمند حجم بالایی از سرمایه است؛ زیرا شدت خسارت‌ها با توجه به وقوع حوادث طبیعی مانند سیل، زلزله و آتش‌سوزی به حدی است که حتماً باید شرکت‌های بیمه سرمایه کلانی داشته باشند تا بتوانند، هزینه خسارات را پرداخت کنند.

وی در این رابطه گفت: بنابراین صنعت بیمه در دنیا به خصوص در ایران که یک کشور در حال توسعه محسوب می‌شود و به دلیل وسیع نبودن بازار بیمه داخلی و اندک بودن سرمایه شرکت‌های بیمه؛ همیشه نیاز داریم که ریسک‌ها در سطح منطقه و جهان توزیع شود.

کارشناس صنعت بیمه عنوان کرد: بیمه‌گر‌های مستقیم در ایران تحت نظر بیمه مرکزی فعالیت می‌کنند بعد از تحریم‌های برجامی تا اندازه زیادی در مدیریت ریسک و پرداخت خسارت‌ها موفق شدند و توانستند خسارت‌ها را جبران کنند، اما بزرگترین ظلم و ناجوانمردی که آمریکایی‌ها و کشور‌های عضو برجام انجام دادند، تحریم بیمه‌های اتکایی ایران است.

حاجی‌اشرفی معتقد است: به خاطر تحریم بیمه‌های اتکایی اگر یک شهر بزرگ کشور دچار زلزله شدید شود، قطعاً سرمایه‌های موجود بیمه در ایران هرگز کفاف خسارت‌ها را نخواهد داد و از این حیث جامعه بیمه‌گذار ایران متضرر شده است.

وی بیان داشت: شرکت‌های بیمه‌ای در ایران عضو خانواده بزرگ صنعت بیمه جهانی هستند و ادامه تحریم‌ها به صنعت بیمه در ایران آسیب وارد می‌کند.

این کارشناس صنعت بیمه درباره تأمین اعتبارات مورد نیاز بیمه اتکایی از بازار سرمایه تصریح کرد: علم صنعت بیمه با علم بورس و سیار علوم متفاوت است و راهبرد و روش خود را دارد و قطعاً نمی‌توان با آمار و احتمالاتی که در بورس وجود دارد، منابع بیمه‌ای را تأمین کرد. به‌ویژه این‌که در شرایط فعلی برای بورس مردم قبول نخواهند کرد که در صنعت بیمه سرمایه‌گذاری کنند و سهام شرکت بیمه‌ای را خریداری کنند؛ چون نمی‌توان به مردم گفت سهام شرکت‌های بیمه‌ای را خریداری کنید و اگر ضرر کردید به بیمه‌ها ارتباطی ندارد.


/بازار

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: