bazarnews

کد خبر: ۹۹۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: با وجود اراده قوی برای انجام کار، اما موانع جدی نیز بر سر راه کنترل گاز فلر و جمع‌آوری آن‌ها وجود دارد، در حالی که ۴ میلیارد دلار ارزش سالیانه گاز‌های فلر درصورت جمع‌آوری است.

به گزارش بازارنیوز، مصطفی نخعی گفت: در جلسه امروز مسئله جمع‌آوری، فروش و ساماندهی گاز‌های مشعل مورد بررسی قرار گرفت، این در حالی است که حجم گاز‌های مشعل بالغ بر ۶۱ میلیون مترمکعب در روز است و ارزش سالیانه این گاز‌ها درصورت جمع‌آوری به نزدیک ۴ میلیارد دلار می‌رسد البته طبق گفته مسئولان مربوطه برای اجرای ۱۴ طرح جلوگیری از سوختن این گاز‌ها با سرمایه‌گذاری ۵ میلیارد دلار برنامه‌ریزی شده است.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر می‌رسد با وجود اراده قوی برای انجام کار، اما موانع جدی نیز بر سر راه کنترل فلر‌ها و جمع‌آوری آن‌ها وجود دارد چراکه علیرغم اقتصادی بودن این فعالیت به دلیل وجود موانع -که عموما مالی هستند- هنوز توفیق چندانی در این زمینه حاصل نشده است.

وی در ادامه افزود: همچنین مقرر شد؛ کمیته‌ای مشترک میان تعدادی از اعضای کمیسون انرژی و مسئولان مرتبط در شرکت‌های گاز و نفت تشکیل شود تا ظرف ۲ هفته به یک جمع‌بندی و اولویت‌بندی مناسب و مشخص درخصوص استمرار فعالیت‌های موجود برسند و اقدامات که در آینده باید انجام شود مورد بررسی قرار گیرند، همچنین در این کمیته برای استفاده از ظرفیت بودجه سنواتی برنامه‌ریزی شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بررسی و اماکن‌سنجی صدور خدمات فنی و مهندسی جهت نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌های خارجی با حضور مسئولانی از امور بین‌الملل و نیز مهندسی و پژوهش وزارت نفت، بازرگانی خارجی وزارت صنعت، معدن و تجارت و امور انرژی وزارت خارجه دستور کار دیگر کمیسیون بود که اعضا نقطه نظرات خود را مطرح و مقرر شد؛ این موضوع در آینده نیز مورد بررسی قرار گیرد. / خانه ملت

برچسب ها: گاز ، گاز فلر ، مجلس
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: