bazarnews

کد خبر: ۹۹۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
طاهری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اشکالات و ایرادات در حوزه ارتباطات را مطرح و راهکار ارائه کرد.

به گزارش بازارنیوز، مصطفی طاهری در جلسه علنی امروز (سه شنبه، ۱۶ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون صنایع و معادن در خصوص عملکرد وزارت ارتباطات در راستای قانون و برنامه‌های کلان گفت: در حوزه ارتباطات و فناوری عقب‌ماندگی‌هایی داریم که باید گفت در حوزه ارتباطات متولی خاصی وجود ندارد، همان طور که رئیس مجلس بیان کرد در ادارات، سامانه‌های مختلفی وجود دارد که نه تنها در داخل دستگاه این سامانه یکپارچه نیست بلکه بین دستگاهی نیز از یکپارچگی برخوردار نیستند بنابراین نیاز به متولی بالادستی داریم.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کثرت حمله‌های سایبری موضوع دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد، با توجه به اینکه ICT هر دستگاهی در همان اداره انجام می‌شود، اما با توجه به اینکه دستگاه‌ها سواد لازم را ندارند، لازم است اختیاراتی از سوی رئیس جمهور به وزارت برای یکپارچه کردن ICT صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در تحلیل محتوا نیز عملکرد قابل قبولی وجود ندارد، اظهار داشت: لازم است اتاق فکر تشکیل شود تا منابع مالی، تقسیم کار و حجم محتوا از سوی این اتاق فکر حاکمیتی برنامه‌ریزی شود. چیزی شبیه حراست‌های کشور است که در نهایت با دستگاه اصلی در ارتباط هستند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در حوزه فناوری از کندی و توزیع ارتباطات ثابت و انحصار بخش خصوصی انتقاد کرد و گفت: در برخی استان‌ها ضریب نفوذ تلفن ثابت قابل مقایسه با میانگین کشوری نیست و شاهد عدم توازن در این امر هستیم. همچنین انتظار می‌رود حمایت از داخلی‌سازی صورت گیرد البته قدم‌هایی برداشته شده است، اما سالانه ۶ میلیارد دلار واردات در حوزه ارتباطات داریم که ۳ میلیارد آن به گوشی‌های هوشمند اختصاص دارد.

/خانه ملت

برچسب ها: واردات ، ارتباطات ، مجلس
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: