bazarnews

کد خبر: ۹۹۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۱
عملیات ساخت ۳۳۰ واحد طرح ملی مسکن با حضور حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد نماینده، ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی روز سه‌شنبه طی آیینی در شهرک اندیشه شهر اردبیل آغاز شد.

به گزارش بازارنیوز، نماینده، ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در آیین کلنگ زنی این پروژه گفت: در قالب طرح جهش تولید مسکن مقرر شده که سالانه یک میلیون واحد در کل کشور احداث شود که ۴۰۰ هزار واحد آن توسط بنیاد مسکن احداث خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسین روحانی نژاد بیان کرد: سالانه ۲۰۰ هزار واحد از این مسکن‌ها در روستا‌های کشور و ۲۰۰ هزار واحد نیز در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت احداث شده و در اختیار متقاضیان فاقد مسکن قرار می‌گیرد.

وی افزود: اراده دولت، بنیاد مسکن و وزارت راه و شهرسازی بر این است که این هدف‌گذاری درست دولت و مجلس به عنوان نیاز اساسی کشور، در کمترین زمان محقق شده و مسکن مورد نیاز متقاضیان پس از احداث در اختیار مردم قرار گیرد.

نماینده، ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اضافه کرد: بنیاد مسکن به عنوان نهاد انقلابی، برای خانه‌دار شدن مردم در کنار دولت، نظام و مردم قرار دارد و دولت نیز تلاش می‌کند که زیرساخت‌های تامین و ساخت مسکن را نیز تامین کند.

بنیاد مسکن ۸۹۰ واحد مسکن ملی در شهر اردبیل می‌سازد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل نیز در این آیین اعلام کرد: بر اساس برنامه عملیاتی طرح اقدام ملی مسکن در اردبیل، قرار است یکهزار و ۵۰۰ واحد مسکونی با زیربنای مفید ۷۸ هزار متر مربع در شهرک اندیشه چهار اردبیل بسازد.

فرهاد سبحانی افزود: برای این منظور زمینی به مساحت ۲۵ هکتار در فاز چهارم شهرک اندیشه اردبیل در حال آماده سازی است که ۱۷ هکتار آن به ساخت مسکن اختصاص یافته و مابقی نیز کاربری‌های عمومی است.

وی با اشاره به آماده سازی ۵۰ درصدی این شهرک برای ساخت مسکن بیان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل طی تفاهم‌نامه‌ای احداث ۸۹۰ واحد از این مجموعه مسکن را متقبل شده و از امروز عملیات ساخت ۳۳۰ واحد آن آغاز شده است.

سبحانی، ساخت این ۳۳۰ واحد را نخستین پروژه طرح اقدام ملی مسکن احداثی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در کشور بر شمرد و اظهار کرد: این مجتمع مسکونی در ۴۵ هزار متر مربع و در قالب ۱۹ بلوک و با هزینه ساخت ۲ هزار و ۴۰ میلیارد ریال احداث می‌شود.

وی بیان کرد: برای ساخت این مجتمع مسکونی در یکهزار و ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به شکل سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای هر واحد پیش‌بینی شده و مابقی ۹۰۰ میلیارد ریال هزینه ساخت نیز به شکل آورده متقاضیان برای تکمیل پروژه تزریق می‌شود.

بازدید از پروژه ۱۴۴ واحدی خیرساز و تاکید بر تکمیل این طرح

نماینده، ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین در جریان سفر امروز خود به اردبیل، از پروژه ۱۴۴ واحدی خیرساز در شهرک اندیشه اردبیل بازدید کرده و اجرای سریع و تکمیل این پروژه تاکید کرد.

حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد، همراهی مسئولان استان در تکمیل این پروژه را ضروری خواند و گفت: همکاری خوبی بین خیرین مسکن‎ساز، مسئوولان استانی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل وجود دارد.

وی احداث مسکن بر دهک‌های پایین را اقدامی ارزشمند خواند و بیان کرد: اقدام خیرین در احداث مسکن برای محرومان نشان دهنده هویت انسان‌دوستانه ملهم از تعالیم دینی در منطقه بوده و بیانگر این است که مردم این خطه، به وضعیت همنوعان خود اهتمام خوبی دارند.

نماینده، ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین خواستار مشارکت مردم و خیرین استان در احداث مسکن برای افراد بی‌سرپناه و محروم شد و افزود: بنیاد مسکن هم آمادگی دارد خدمات فنی و کمک‌های اعتباری لازم را برای تکمیل پروژه‌های خیرساز فراهم کرده و دستگاه‌های مرتبط را برای ساخت مسکن خیرین بسیج کند.

مشارکت خیرین برای تکمیل پروژه ۱۴۴ واحدی مسکن محرومان اردبیل ضروری است

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن ساز استان اردبیل نیز در جریان بازدید از این پروژه، مشارکت خیرین برای تکمیل پروژه ۱۴۴ واحدی مسکن محرومان اردبیل را ضروری خواند.

فیروز مهدی‌زاده مجموع ارزش این پروژه را ۲۸۵ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در یکسال گذشته ۴۰ میلیارد ریال برای این مجتمع خیرساز هزینه شده است و در صورت تامین منابع مالی مورد، در یک سال آینده تکمیل شده و در اختیار نیازمندان و محرومان قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: این مجتمع در ۱۲ هزار متر مربع در قالب ۶ بلوک ۲۴ واحدی در حال ساخت است و پس از تکمیل، واحد‌های ۵۷ تا ۶۳ متر مربعی آن، به متقاضیان محروم واجد شرایط واگذار می‌شود.

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن ساز استان اردبیل مجموع واحد‌های مسکونی در دست احداث این انجمن را ۲۳۰ واحد اعلام کرد و با اشاره به شناسایی بالغ بر ۲ هزار و ۷۰۰ خانوار بی‌سرپناه فاقد توان مالی و نیازمند در استان اردبیل گفت: بدون همراهی خیرین، پاسخگویی به نیاز مسکن این خانوار‌ها میسر نیست.

/ایرنا

برچسب ها: مسکن ، ساخت مسکن ، اردبیل
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: