bazarnews

کد خبر: ۹۹۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
وزیر صمت خبر داد؛
وزیر صمت در تشریح اقدامات وزارت صمت برای تعادل قیمت خودرو گفت: امیدواریم با ورود ۱۳۰ هزار دستگاه خودرو تا پایان سال بازار خودرو نیز متعادل شود.

عرضه ۲۶۰ دستگاه خودرو تا پایان سال ۱۴۰۰/ امیدواریم قیمت‌ها متعادل شود

گروه کشت و صنعت بازار نیوز -«سید رضا فاطمی امین» طی سفری استانی به استان لرستان پیرامون  افزایش قیمت خودرو با اشاره به اینکه یک مصوبه‌ای ستاد تنظیم بازار در این خصوص داشته است، اظهار داشت: افزایش قیمت خودرو به آن معنا نبوده است؛ از اردیبهشت ماه تا کنون قیمت‌های خودرو تثبیت شده بود، اما از سوی دیگر هزینه‌ها افزایش یافته بود؛ قیمت مواد اولیه و ملزومات تولید هم افزایش پیدا کرده بود.

وی با بیان اینکه یک روالی از قبل در کشور وجود داشت که هر ۶ ماه یک بار این آثار تورمی تعدیل شود، تصریح کرد: آنچه که برای مردم بیشتر اثر گذار و مهم است قیمت‌های بازار است نه کارخانه و شکاف قابل توجهی بین قیمت‌های کارخانه و بازار وجود دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه شکاف قابل توجهی بین قیمت‌های بازار و کارخانه و در واقع یک رانتی وجود دارد، افزود: کسی که خودرو را از خودروساز تحویل می‌گیرد یک دفعه از ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان منفعت حاصل می‌کند.

فاطمی امین یادآور شد: باید به تولید کمک کنیم که هم کیفیت را ارتقا دهد و هم افزایش تولید را بدهد.

وی با بیان اینکه با برنامه‌ای که تنظیم شده از این هفته در روز‌های دوشنبه و سه شنبه هر هفته فروش خودرو خواهیم داشت، یک روز ایران خودرو یک روز سایپا پیش فروش می‌کند، افزود: تا پایان امسال بیش از ۱۳۰ هزار دستگاه تحویل می‌شود، به همین میزان هم برای سال آینده پیش فروش می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه با اصلاح قیمتی که اتفاق افتاد، در واقع نصف تورمی که در کالا‌ها و در بازار وجود دارد قیمت خودرو اصلاح شد؛ افزود: این باعث می‌شود یک مقدار گردش مالی در خودروسازی‌ها اتفاق بیفتد و از زیان آن‌ها کم شود و افزایش تولید داشته باشیم.

فاطمی امین خاطرنشان کرد: امیدواریم با این ۲۶۰ هزار دستگاه که تا پایان سال عرضه می‌شود، بازار متعادل شود.

وی در رابطه با مبادلات ایران و روسیه با ارز ملی نیز گفت: روش‌های مختلفی برای این امر وجود دارد، از جمله ارز ملی، تهاتر و روش‌های مختلف دیگر.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: