bazarnews

کد خبر: ۹۹۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
در صورتی که قیمت سکه به سوی مرز ۱۳ میلیون تومانی برود، احتمال نوسان نزولی در بازار سکه تقویت می‌شود.

به گزارش بازارنیوز، سکه امامی در آخرین روز هفته توانست بالای محدوده حساس ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قرار بگیرد. تحلیل گران فنی باور دارند تا زمانی که سکه بالای محدوده یاد شده قرار دارد، احتمال ورود تقاضای بیشتر به بازار وجود دارد. دیشب در بازار پشت خطی نیز فلز گران بهای داخلی توانست تا محدوده ۱۳ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان رشد کند. با این حال، سکه از سوی اونس طلا برای رشد بیشتر حمایت نمی‌شود و ماندن طلای جهانی زیر مرز هزار و ۸۰۰ دلار موجب شده است که توان صعودی سکه محدودتر شود.

اگر امروز فلز گران بهای داخلی بتواند خود را بالای محدوده تعیین کننده ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان نگه دارد، می‌تواند حتی تا سطح ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رشد پیدا کند. با این حال، در صورتی که سکه به سوی مرز ۱۳ میلیون تومانی برود، شانس‌های افزایشی سکه بازان بسیار کاهش خواهد یافت.

محرک دلاری افزایش سکه
سکه امامی در هفته گذشته به کمک افزایش قیمت دلار توانست از مرز ۱۳ میلیون تومانی عبور کند. در مقطعی حتی سکه امامی تا نقطه ۱۳ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان پیش روی کرد. با توجه به اینکه اونس طلا در هفته گذشته روند صعودی نداشت، دلیل اصلی افزایش سکه را می‌توان به رشد ۵ درصدی دلار نسبت داد.

در روز جاری نیز روند دلار برای سکه اهمیت زیادی دارد. عبور دلار از مرز ۳۱ هزار تومانی می‌تواند سکه را به بالای محدوده ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی برساند. برگشت دلار به سوی مرز ۳۰ هزار تومانی می‌تواند سکه را به زیر ۱۳ میلیون تومان بازگرداند. با تمام این تفاسیر دشوار است با توجه به احتیاط مذاکراتی، سکه از محدوده ۱۲ میلیون و ۹۰۰ الی ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان خارج شود.



/اکوایران

برچسب ها: قیمت سکه ، سکه ، طلا
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: