bazarnews

کد خبر: ۹۹۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳
براساس گزارشی که در 7 دسامبر منتشر شد، سهم ثروتمندان از ثروت جهانی در طول همه گیری کووید با سرعت بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است.

کرونا، ثروتمندان را ثروتمندتر کرد/ کرونا سبب شده که جهان قطبی‌تر شده است

 

گروه بین الملل بازارنیوز: براساس گزارشی که در 7 دسامبر منتشر شد، سهم ثروتمندان از ثروت جهانی در طول همه گیری کووید با سرعت بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است.

بر این اساس، از سال 1995 سهم میلیاردرها از یک درصد به سه درصد افزایش یافته است. این افزایش در طول همه‌گیری کووید تشدید شد. در واقع، سال 2020 بیشترین افزایش در سهم میلیاردرهای جهانی از ثروت را در تاریخ ثبت کرده است.

کرونا، ثروتمندان را ثروتمندتر کرد/ کرونا سبب شده که جهان قطبی‌تر شده است

باشگاه یک درصدی ثروتمندان بیش از یک سوم کل ثروت اضافی انباشته شده از سال 1995 را به خود اختصاص داد، در حالی که 50 درصد بعدی تنها دو درصد ثروت را تصاحب کرده است.

لوکاس چانسل، یکی از مدیران نابرابری جهانی در دانشکده اقتصاد پاریس گفت: پس از گذشت بیش از 18 ماه از کووید-19، جهان حتی قطبی‌تر شده است.

چانسل با اشاره به اینکه فقر شدید در مدت 25 سال اخیر در حال کاهش بوده است، گفت: «در حالی که ثروتمیلیاردرها بیش از 3.6 تریلیون یورو (4 تریلیون دلار) افزایش یافت، 100 میلیون نفر دیگر به صفوف فقرمطلق پیوستند.

رتبه‌بندی مجله فوربس نیز نشان می‌دهد که 10 ثروتمند برتر هر کدام بیش از 100 میلیارد دلار دارایی خالص دارند و ایلان ماسک، رئیس تسلا با 264.5 میلیارد دلار در صدر قرار دارد.

منبع: روزنامه حریت

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: