bazarnews

کد خبر: ۹۹۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵
قیمت بعضی میوه‌ها و دیگر اقلام پرتقاضای تره‌بار در آخرین هفته‌های پاییز در میادین افزایش یافته است.

به گزارش بازارنیوز، نرخنامه جدید سازمان میادین میوه و تره‌بار تهران نشان می‌دهد تعدادی از میوه‌ها و محصولات فرنگی عرضه شده در میادین در مقایسه با آبان و حتی روز‌های ابتدای آذرماه گران‌تر شده‌اندو در میان این اقلام میوه‌ها و محصولات یلدایی هم به چشم می‌خورد.

انار، خرمالو، کیوی، هندوانه و کدو‌حلوایی هرکدام با درصد‌های مختلف در یک‌ماه اخیر رشد قیمت داشته‌اند که بیشترین تغییر با ۱۱ درصد مربوط به انار بوده است. انار که شهریورماه عرضه آن با قیمت هر کیلو ۱۳ هزار تومان در میادین آغاز شد حالا ۱۵.۵۰۰ تومان قیمت خورده و در مقایسه با نرخ آبان‌ماه که ۱۳.۹۰۰ بود هم افزایش نشان می‌دهد.

خرمالو هم نسبت به اول آذر ۸۰۰ تومان گران شده و از کیلویی ۱۸.۷۰۰ تومان به کیلویی ۱۹.۵۰۰ تومان رسیده است. دیگر میوه‌های پرتقاضا نیز در یک‌ماه گذشته رشد قیمت داشته‌اند ازجمله سیب و پرتقال که با وجود همه گفته‌های مسئولان ذیربط مبنی بر تولید انبوه و نبود هیچ‌گونه مشکلی از لحاظ عرضه در یک‌ماه اخیر ثبات قیمت نداشته‌اند.

سیب قرمز از آبان تا امروز ۱.۶۰۰ تومان و سیب زرد ۱.۰۰۰ تومان گران شده‌اند و حل‌نشدن مشکل عرضه گوجه و سیب‌زمینی قیمت این محصولات را کماکان نسبت بالا نگه‌داشته است. گوجه هم‌اکنون ۱۱ و سیب‌زمینی ۹ هزار تومان در میادین به فروش می‌رسد.

برچسب ها: میوه ، قیمت میوه ، شب یلدا
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: