bazarnews

کد خبر: ۹۹۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳
تسنیم نوشت: مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد گفت: تولید سالانه دخانیات کشور ۷ میلیارد نخ است که امسال این میزان با افزایش ۷۱ درصدی به ۱۲ میلیارد نخ خواهد رسید.

به گزارش بازارنیوز، حسین عامریان، امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت دخانیات ایران با بیان اینکه در این بخش به فکر نو نیاز داریم افزود: باید بسیاری از کار‌ها به روزرسانی شود و از فناوری روز و اصلاح بذر استفاده کنیم و ضمن توجه به توتون‌کاران، مدیریت فضای رقبا را نیز دنبال کنیم، زیرا وظیفه رقیب این است که سهم خود را از بازار افزایش دهد، اما ما باید بتوانیم سهم‌مان را از این بازار بگیریم.

وی اضافه کرد: در فضای فعلی کشور کار تولیدی با اعمال شاقه است و هزار مانع بر سر راه آن وجود دارد و شرایط به گونه‌ای است که مجموعه‌های بدون حواشی با مشکل روبه‌رو هستند، چه برسد در فضای تحریم و حتی تحریم داخلی بخواهیم کار کنیم.

مدیرعامل صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد افزود: فضای تولید مانند فضای مین‌گذاری شده است که در این فضای سنگین هم باید بار سنگین را حمل کرد و هم باید از آن عبور کرد و جان سالم به در برد.

عامریان با بیان اینکه وضع اقتصادی در کشور شرایط تولید را سخت کرده است گفت: شرکت دخانیات یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های ایران است که شرایط امروز آن به دلیل اقدامات مسؤولان بوده و حق شرکت دخانیات این نیست؛ لذا باید این بخش را بسازیم و توسعه دهیم.

وی افزود: باید بتوانیم برنامه‌ها را به نحو احسن اجرا کنیم و تولید را گسترش دهیم که در این باره نیاز به یک تحول و تغییر و فکر نو داریم تا شرایط بهتری را رقم بزنیم.

عامریان افزود: رقبا می‌خواهند شرکت دخانیات تعطیل و در آن بسته شود، زیرا می‌خواهند بازار را به صورت انحصاری در اختیار داشته باشند، بنابراین ما باید با جسارت و اصلاح روند تولید، سهم دخانیات داخلی را از بازار افزایش دهیم.

وی با تاکید بر اینکه من حرف سیاسی نمی‌زنم بلکه کار ما فنی است گفت: باید حواشی‌ها را در شرکت دخانیات کنار زد ضمن اینکه ما به هیچ وجه به هیچکس باج نمی‌دهیم و فقط به تولید بیشتر و بازار بیشتر داخلی و خارجی فکر می‌کنیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد گفت: یک اصلاح ساختار باید در مجموعه اتفاق بیفتد بنابراین بکار گرفتن فکر و انرژی بیشتر قطعا حواشی ایجاد می‌کند و خیلی‌ها نیز فتنه‌انگیزی می‌کنند، اما نباید اجازه دهیم به هدفشان برسند.

در ادامه این مراسم سیاوش افضلی، مدیرعامل پیشین شرکت دخانیات ایران نیز گفت: بیش از ۷۸۰ روز در شرکت دخانیات خدمت کردم و باوجود همه مشکلات خدمت در این شرکت برای من تجربه نابی بود.

وی افزود: آخرین وظیفه هر مدیری انتقال شرایط، موانع و فرصت‌ها به مدیر جدید است، لذا دفترچه‌ای به صورت آماری تهیه شده است.

مدیرعامل پیشین شرکت دخانیات ایران ادامه داد: شرط موفقیت و توسعه بازار شرکت دخانیات همیاری و همکاری کل بدنه است و ما تلاش می‌کنیم تا مجتمع خوی نیز به زودی فعال شود.

افضلی با بیان اینکه شرکت دخانیات در یک دهه اخیر ضربات زیادی خورده است، گفت: باید درک مشترکی میان شرکت دخانیات و دیگر حامیان ایجاد شود.

مدیرعامل پیشین شرکت دخانیات افزود: شرکت دخانیات ایران بدون هیچ کمکی از دولت گذشته در شرایط تحریم و حتی شرایطی که من از آن به عنوان تروریسم اقتصادی یاد می‌کنم ۵۰ درصد افزایش تولید داشته است.

وی افزود: وضع کشور امروز به گونه‌ای است که هر کسی جدا از چارچوب‌های فکری باید برای موفقیت دولت فعلی تلاش کند.

مدیر عامل پیشین شرکت دخانیات گفت: هم اکنون تولید ما به ۱۰۲ درصد برنامه از پیش تعیین شده رسیده یعنی از برنامه جلوتر هستیم البته تعارض منافع در این صنعت زیاد است که باید بتوانیم از این صنعت دفاع کنیم و هنگام دفاع از این صنعت لکنت زبان نگیریم.

افضلی گفت: سال ۹۸ زمانی که به مدیرعاملی شرکت دخانیات انتخاب شدم میزان تولید این شرکت ۳ و ۲ دهم میلیارد نخ در سال بود که امروز به بیش از ۷ میلیارد نخ افزایش یافته است.

وی افزود: در برهه‌ای که ما برای افزایش تولید تلاش می‌کردیم صندوق بازنشستگی فولاد اعلام کرد که شرکت دخانیات باید حقوق یک ماه بازنشستگان صندوق را پرداخت کند که حدود ۱۶۰ میلیارد تومان بود، اما زمانی که گفتم این شدنی نیست گقتند پس سرمایه‌گذاری ما در دخانیات به چه هدفی انجام می‌شود؟



/خبرآنلاین

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: