bazarnews

کد خبر: ۹۹۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰
استاندار سمنان با بیان اینکه در سال جاری ۳۴ کشور دنیا میزبان کالا‌های تولیدی استان بودند، گفت: طبق آمار ارائه شده از گمرک، ۱۷۲ هزار تن کالا از استان طی هشت ماهه اول سال جاری صادر شده است.

به گزارش بازارنیوز، سید محمد رضا هاشمی درباره ظرفیت‌ها و شرایط صادرات کالا‌های تولیدی استان سمنان بیان کرد: با تلاش صنعتگران و تولید کنندگان استان سمان خوشبتانه طی هشت ماهه اول سال جاری شاهد صادرات ۱۷۲ هزار و ۶۴۷ تن کالا بوده ایم.

وی با بیان اینکه طبق اعلام گمرک استان سمنان، میزان کالای صادراتی از استان در هشت ماهه اول سال جاری بیش از ۲۸۶ میلیون دلار ارزش مادی داشته است، بیان کرد: توان استان سمنان در صادرات خوشبختانه علی غم تمام مشکلات، تحریم ها، موانع و ... بسیار بالا است.

افزایش صادرات
استاندار سمنان با بیان اینکه برخی صادرات استان در واقع به نوبه خود یگانه هستند، گفت: از ابتدای فروردین تا پایان آبان ارزش دلاری کالا‌های صادراتی از گمرک استان سمنان بیش از ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است که باید قدردان صنعتگران و تولید کنندگان مان باشیم.

هاشمی با بیان اینکه ارتقای صادرات اصلا کار راحتی نیست و نیاز به عزم همگانی برای رفع موانع دارد، گفت: خوشبختانه باید اعلام کرد که با تمام مشکلات، توانسته این کالا‌های خودمان را به ۳۴ کشور دنیا صادر کنیم و این امر سبب ارزآوری خوبی برای اقتصاد کشورمان شده است.

وی با بیان اینکه عراق، ترکمنستان، هند، اندونزی، ازبکستان، ویتنام و ... در زمره کشور‌هایی هستند که از کالا‌های استان سمنان استفاده می‌کنند، گفت: باید بتوانیم میزان و کیفیت کالا‌های صادراتی استان را در سال آتی حتی افزایش هم دهیم که این امر با توجه به ظرفیت‌های وجود در استان شدنی است.


/یازار

برچسب ها: سمنان ، صادرات ، کالا
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: