bazarnews

کد خبر: ۹۹۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۱
مسلمی راد، مدیر تعاون روستایی استان همدان از فعالیت بارانداز محصولات کشاورزی در همدان خبر داد.

به گزارش بازارنیوز، مجید مسلمی راد گفت: بارانداز محصولات کشاورزی با هدف سورت و بسته بندی انواع محصولات کشاورزی توسط اتحادیه تعاونی تولید و اتحادیه تعاون روستایی شهرستان همدان ایجاد شده و در حال فعالیت است.

وی ادامه داد: صادرات محصولات کشاورزی به دیگر استان‌ها و سایر کشور‌ها نیز در این بارانداز در حال انجام است.

وی اضافه کرد: محصولاتی از جمله سیب زمینی، گوجه فرنگی، پیاز در این مرکز از کشاورزان و گلخانه داران بصورت مستقیم خریداری شده و پس از سورت و بسته بندی با قیمت مناسب به دست مصرف کنندگان رسانده می‌شود.

مدیر تعاون روستایی استان همدان خاطر نشان کرد: کاهش واسطه گری در بخش کشاورزی، تعادل در قیمت و سود مصرف کننده و تولید کننده با راه اندازی بارانداز محصولات کشاورزی توسط تشکل‌های بخش کشاورزی که متعلق به کشاورزان هستند از اثرات اقتصادی این فعالیت محسوب می‌شود.

مسلمی راد یادآور شد: راه اندازی بارانداز محصولات کشاورزی برای ۵۰ نفر بصورت مستقیم و برای ۱۵۰ نفر نیز عیر مستقیم اشتغالزایی بدنبال داشته است.

وی همچنین بابیان اینکه اولین کارگروه راهبردی طرح خرید، ذخیره سازی و توزیع میوه شب عید در استان همدان با حضور نمایندگان سازمان‌های جهاد کشاورزی، دفتر هماهنگی امور اقتصادی، سازمان بازرسی و مدیرعامل اتحادیه تعاون روستایی استان همدان برگزار شد، گفت: ابلاغیه وزیر جهاد کشاورزی برای خرید میوه شب عید توسط رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران به استان‌ها ابلاغ شده است.

وی در ادامه به توضیح و تبیین ابلاغیه در خصوص نحوه خرید، ذخیره سازی و توزیع میوه طرح تنظیم بازار ایام پایانی سال پرداخت و افزود: نیاز استان همدان طبق مصوبه تنظیم بازار استان پرتقال یک هزار و ۲۰۰ تن و سیب ۶۰۰ تن در نظر گرفته شد.

/بازار

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: