bazarnews

کد خبر: ۹۹۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۶
یک عضو سابق کمیسیون انرژی گفت: محقق شدن بخشی از این اهداف مرتبط به مباحث سیاسی است اگر حل شود قطعا توان تولید و صادرات ما به مراتب بیش از این است و می‌توانیم بالغ بر ۲.۶ میلیون بشکه نفت و کاندنسیت صادر کنیم.

به گزارش بازارنیوز؛ اسدالله قره‌خانی درباره تحقق صادرات ۱.۲ میلیون بشکه‌ای نفت در لایحه بودجه ۱۴۰۱ اظهار داشت: اکنون بر اساس اخبار غیررسمی صادرات افزایش یافته بنابراین در لایحه بودجه میزان تولید و نرخ دلار را دو برابر سال قبل در نظر گرفته‌اند، یعنی نرخ دلار ۲۳ هزار تومان و قیمت نفت را هم بین ۵۵ تا ۶۰ دلار در نظر گرفته‌اند، در حالی که قبلا این ارقام برای دلار و نفت ۱۳ هزار تومان و ۴۵ تا ۵۰ دلار بوده است.

وی افزود: محقق شدن بخشی از این اهداف مرتبط به مباحث سیاسی است اگر حل شود قطعا توان تولید و صادرات ما به مراتب بیش از این است و می‌توانیم بالغ بر ۲.۶ میلیون بشکه نفت و کاندنسیت صادر کنیم.

این عضو سابق کمیسیون انرژی تاکید کرد: اگر مسائل سیاسی و تحریم‌ها حل نشود مشکل خواهیم داشت، مضافا اینکه هزینه‌های صادرات هم سنگین‌تر می‌شود.

وی یادآور شد: دور زدن تحریم به معنای این است که برای فروش نفت باید هزینه بیشتری پرداخت کنیم ضمن اینکه برخی کشور‌ها تحت تاثیر تصمیمات امریکا قرار خواهند گرفت.



/ایلنا

برچسب ها: صادرات ، صادرات نفت ، نفت
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: