bazarnews

کد خبر: ۹۹۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰
مدیرکل امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نیازمندی ۱۰۰ هزار نفری رومانی به نیروی کار، گفت: آمادگی تامین نیروی کار ساده مورد نیاز کشور رومانی را داریم.

به گزارش بازارنیوز، «حامد فروزان» در نشست مشترک مسوولان با سفارت رومانی در ایران با اشاره به سابقه طولانی و دوستی بیش از صد ساله ایران و رومانی گفت: در سال‌های اخیر به علت گسترش پاندمی کرونا، حجم مبادلات تجاری و اقتصادی بین دو کشور روند کاهشی پیدا کرده است.

وی افزود: اکنون ۲۰۰ دانشجوی ایرانی در رومانی در حال تحصیل هستند که می‌تواند فرصتی برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور باشد.

فروزان تاکید کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آمادگی دارد با وزارت کار و عدالت اجتماعی رومانی تفاهم‌نامه مشترک امضاء کند.

«احمد خانی» معاون امور اقتصادی وزارت تعاون در این نشست با اشاره به اراده جدی ایران برای افزایش همکاری مشترک بین دو کشور، گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با داشتن چند صندوق بزرگ بازنشستگی، بزرگترین بنگاه اقتصادی ایران محسوب می‌شود.

وی افزود: این وزارتخانه ۱۵ درصد تولید ناخالص داخلی ایران را تولید می‌کند.

«علی رستمی» مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) نیز در این نشست با اشاره به عزم جدی شستا برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری، بیان‌داشت: شستا بزرگترین هلدینگ چند رشته‌ای ایران است و سالیانه یک میلیارد دلار صادرات دارد.

وی، با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه شستا گفت: آمادگی تاسیس دفتر همکاری‌های مشترک با مجموعه‌های اقتصادی کشور رومانی وجود دارد.

آمادگی رومانی برای توسعه روابط اقتصادی با ایران

«میرلا کارمن گرکو» سفیر رومانی در ایران نیز در این نشست با اشاره به رابطه طولانی دو کشور، گفت: در زمینه‌های مواد اولیه عمرانی و کشاورزی در چندماه اخیر مبادلات تجاری دو کشور رشد داشته است.

وی افزود: رومانی همچنین در بخش سنگ و فلزات نیازمند واردات است و در زمینه تولیدات دارویی به‌خصوص دارو‌های گیاهی علاقمند به همکاری با ایران است.

گرکو با تاکید با بر ظرفیت بالای رومانی در انرژی پاک و تجدیدپذیر اظهار داشت: رومانی در همه حوزه‌های تجاری و اقتصادی آماده بسترسازی و تسهیل‌گری است.

به گزارش ایرنا، رومانی کشوری در جنوب خاوری اروپا و پایتخت آن بخارست است. رومانی از باختر با مجارستان و صربستان و از شمال خاوری و خاور با مولداوی و اوکراین همسایه است. بلغارستان نیز دیگر همسایه این کشور در جنوب آن است.

/ایرنا

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: