bazarnews

کد خبر: ۹۹۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۰
گزارش بارش‌ها در کشور نشان می‌دهد، از ابتدای سال آبی‌جاری (ابتدای مهرماه ۱۴۰۰ تا ۱۹ آذرماه) ۳۳.۵ میلی‌متر بارندگی را در کشور شاهد بودیم که حاکی از کاهش ۳۳ درصدی بارش‌ها نسبت به متوسط بلندمدت است.

به گزارش بازارنیوز، میزان بارندگی‌های کشور از ابتدای سال آبی جاری (اول مهرماه) تا ۱۹ آذرماه به ۳۳.۵ میلی‌متر رسیده که این رقم در مقایسه با بارش‌های مدت مشابه سال گذشته (۶۸.۴ میلی‌متر) کاهش ۵۱ درصدی و در مقایسه با میانگین بلندمدت با حدود ۴۹.۶ میلی‌متر بارندگی، کاهش ۳۳ درصدی را نشان می‌دهد.

بعد از بارندگی‌های هفته گذشته نگاهی به وضعیت بارش مناطق مختلف کشور نشان می‌دهد که در این بازه زمانی استان‌های گیلان با ۴۳۰.۶ میلی‌متر، مازندران با ۲۴۳.۸ میلی‌متر و گلستان با ۱۱۲.۹ میلی‌متر بارندگی به ترتیب پربارش‌ترین استان‌های کشور بوده‌اند.

بررسی بارش‌ها در سراسر کشور حاکی از این است که در حال حاضر استان‌های مرکزی و جنوبی کشور وضعیت نامناسب بارشی را نسبت به مدت مشابه پارسال تجربه کرده‌اند که در این میان استان هرمزگان با ۴.۹ میلی‌متر، سمنان با ۵.۹ میلی‌متر و سیستان و بلوچستان نیز با ۶ میلی‌متر بارندگی به ترتیب سه استان کم‌بارش کشور از ابتدای سال آبی جاری تا روز ۱۹ آذرماه بوده‌اند.

طبق این آمار، میزان بارندگی در دو استان فارس و بوشهر نسبت به متوسط بلندمدت (۵۲ ساله) به ترتیب ۸۴ و ۷۴ درصد کاهش داشته، هرچند از ۳۱ استان کشور که بارندگی مناسبی نسبت به سال گذشته داشته‌اند نیز ۲۷ استان دارای کاهش بارش هستند.

/وزارت نیرو

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: